Zamknięcie kanału HoReCa nie jest dla nas katastrofą
27.04.2020 -
Nie osiągnęliśmy jeszcze zakładanych poziomów sprzedaży do kanału HoReCa, zatem jego zamknięcie nie oznacza dla nas katastrofy – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edward Bajko, prezes SM Spomlek.
Wykazuje, iż masa towarowa, która nie trafiła do rynku HoReCa będzie umieszczana przez producentów na rynku detalicznym. – Oczywiście, w tym sensie, będzie miało to na nas wpływ, ale nie bezpośrednio w ten sposób, że straciliśmy jakiś kanał sprzedaży – ocenia prezes Bajko.
Ogólnie na rynku serów robi się coraz ciaśniej i przez jakiś czas ten problem będzie narastał. Zwraca uwagę, że podobna sytuacje już przeżywaliśmy kilka razy, gdy mamy nadpodaż surowca. – Zawsze najszybciej na to zjawisko reagują ceny mleka w proszku, masła oraz mleka przerzutowego. Naturalna reakcją mleczarni, które produkują wymieniony asortyment np. w produkcję serów, których robi się więcej na rynku – mówi prezes Bajko.
Zwraca uwagę, że dotąd nadwyżki produkcji serów miały miejsce przy stabilnej konsumpcji. – Po raz pierwszy zwiększona produkcja łączy się z ewidentnym zmniejszeniem popytu na sery. Z tego względu sytuacja stała się naprawdę nieciekawa – ocenia prezes Spomleku.
(27.04.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)