Zmieniły się zachowania zakupowe konsumentów

11.05.2020 -

Obecnie sprzedaż marki Łosickie jest stabilna, zauważamy bardziej dynamiczną sprzedaż w kanale supermarket oraz sklepach typu convenience. Jest to spowodowane tymczasową zmianą zachowań zakupowych konsumentów – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Monika Czapska – Zych, dyrektor Zakładu Laktopol – A w Łosicach.

Jak mówi, klienci obecnie preferują zakupy szybkie, w sklepach blisko domu, gdzie nie muszą stać w kolejkach wynikających z limitów wejść. – Sprzyja to wybieraniu polskich marek, nabywane są głównie produkty pierwszej potrzeby, masło Łosickie znajduje się w tej grupie. Wzrost sprzedaży w tych kanałach rekompensuje nam spadki w segmencie HoReCa. Sieci handlowe wywiązują się z ustalonych akcji promocyjnych, estymacje podawane przez planistów nie odbiegają w sposób istotny od fizycznej sprzedaży w tym czasie – mówi Monika Czapska – Zych.

Zwróciła uwagę, że ceny surowców płynnych mają tendencję spadkową co wobec ograniczenia eksportu jest naturalne. – Zwiększona podaż wyrobów gotowych na rynku krajowym powoduje spadek cen. Konsumenci nie odczuwają tego tak bardzo jak zakłady mleczarskie i producenci mleka. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na początku okresu spadkowego i w najbliższych tygodniach sytuacja się nie poprawi – uważa Monika Czapska – Zych.

(11.05.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)


Współpraca