Znamy odpowiedź ministerstwa na postulat likwidacji FPM

26.01.2022 -

Prezes Mlekovity zwrócił się do ministerstwa rolnictwa z wezwaniem do likwidacji Funduszu Promocji Mleka. Znamy odpowiedź jakiej udzielił resort rolnictwa.

Jak czytamy w piśmie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, biorąc pod uwagę znaczenie Funduszu Promocji Mleka, Ministerstwo nie planuje wyłączenia funkcjonowania Funduszu z ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych.

Środki FPM są prywatne

Odnosząc się do stwierdzenia, że FPM należy zlikwidować, gdyż ogólna promocja założona w jego ramach nie spełnia oczekiwań na rynkach mleczarskich, Ministerstwo pisze, iż należy wskazać, że zgodnie z art. 7 ust.3 ustawy z dnia 22 maja 2009r. O funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, środki finansowe promocji nie są środkami publicznymi w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, a środkami prywatnymi branży. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak również Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa nie posiada uprawnień decyzyjnych dotyczących dysponowania środkami funduszy promocji.

Wyłączna kompetencja komisji zarządzającej

Zgodnie z ustawą o funduszach promocji o sposobie wydatkowania środków finansowych Funduszu Promocji Mleka decydują wyłącznie przedstawiciele organizacji branżowych reprezentujących producentów rolno-spożywczych oraz przetwórców, tworząc 9-osobową komisję zarządzającą. Do jej wyłącznych kompetencji należy m.in. ustalanie planu finansowego danego funduszu, a także opracowywanie rocznych strategii promocji.

Uwagi tylko do komisji zarządzającej

W związku z tym wszelkie oczekiwania odnośnie działalności Funduszu Promocji Mleka, a także sugestie co do priorytetów przyjmowanych rokrocznie w strategii promocji należy zgłaszać bezpośrednio do komisji zarządzającej Funduszu Promocji Mleka za pośrednictwem KOWR.

(26.01.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca