115 mln zł kary dla Biedronki po skargach klientów. Sąd przyznał rację UOKiK-owi

30.09.2022 -

Sąd potwierdził, że spółka Jeronimo Martins Polska stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów dotyczące nieprawidłowości cenowych występujących w sklepach Biedronka i utrzymał nałożoną karę 115 mln zł.

UOKiK i sąd: 115 mln zł kary dla Biedronki

Chodzi o decyzję wydaną przez UOKiK w 2020 roku. Dotyczyła one tego, że cena w kasie okazywała się wyższa niż umieszczona na półce, lub w ogóle brak było informacji o cenie produktu. UOKiK uznał, że w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów.

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, nałożył w 2020 roku na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska – karę w wysokości 115 milionów złotych. Teraz sąd potwierdził, że sieć faktycznie naruszała prawa konsumentów i podtrzymał decyzję UOKiK-u. Sieć będzie więc musiała zapłacić 115 mln zł.

Biedronka: inne ceny w kasie i na półkach

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

Jak informował w 2020 roku UOKiK, setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska.

W jego trakcie prezes urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP. Z ustaleń urzędu wynikało, że praktyka trwała co najmniej od 2016 r.

Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec 2019 roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem miało być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości.

(30.09.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca