Analityk ocenia rynki zagraniczne z perspektywy mleczarstwa

16.12.2015 -

– Oczywiście branża mleczarska, jak inne branże spożywcze, najwięcej sprzedaje do Niemiec, Czech, Słowacji oraz Wielkiej Brytanii, gdzie jest liczna polska diaspora. Poza tym perspektywiczne są również inne rynki – powiedział Dariusz Świniarski, młodszy analityk z Departamentu Analiz Dom Maklerski Banku BPS S.A.

Podkreśla, że bardzo atrakcyjnym rynkiem obecnie są Chiny. – Społeczeństwo się bogaci i stać je na drogie i jakościowo dobre produkty z Europy, a tak są postrzegane również produkty z Polski. Silnie działa tam promocja polskich produktów spożywczych, już mocno zaczynają wchodzić do Chin polskie słodycze, płatki śniadaniowe – mówi Dariusz Świniarski.

Drugim kierunkiem jest Afryka (Algieria, Egipt) oraz Bliski Wschód (Iran).

Zapytany o perspektywy rozwoju dla polskiego mleczarstwa, Dariusz Świniarski powiedział, iż widać, że wolumenowo rynek mleka w Polsce spadł w 2014 roku o 5%. – Po zniesieniu kwot mlecznych w UE od 1.04.2015 roku ceny mleka spadły o 30%, więc sądzę, że przełoży się to na mniejszą produkcję mleka w Polsce również w 2015 roku – dodał.

(16.12.2015 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca