Ayran od Mlekpolu z tytułem Hit Handlu 2024

Ayran zdobył tytuł Hit Handlu 2024 w kategorii „Mleko i napoje mleczne”. Ten turecki napój jogurtowy od Mlekpolu okazał się najchętniej wybieraną nowością, która weszła na rynek w 2023 roku. W swojej ocenie redakcja magazynu „Handel” oraz portalu Handelextra.pl podkreśliła dodatkowo, że jest to produkt odpowiadający na największą liczbę współczesnych trendów żywieniowych.

Ayran zadebiutował na sklepowych półkach w kwietniu 2023 roku. To orzeźwiający, kwaśno-słony napój, który zawiera tylko trzy składniki: jogurt, wodę i sól. Powstaje z wysokiej jakości polskiego mleka, a dzięki sprawdzonej technologii produkcji, posiada konsystencję idealną do picia. Dlatego można go traktować jako samodzielną, niskokaloryczną „przekąskę” – w domu, w pracy czy w podróży – lub jako dodatek do wielu dań: kebabu, potraw z grilla, placków ziemniaczanych, pierogów, sałatek bądź pieczywa. Świetnie gasi pragnienie w upalne dni, tym bardziej jeśli spożywa się go z lodem albo listkami mięty.

– Po Ayran chętnie sięgają konsumenci, którzy są otwarci na nowe smaki i produkty nawiązujące do tradycji innych krajów i kultur. Dzięki swojej czystej etykiecie, wysokiej zawartości składników odżywczych oraz właściwościom charakterystycznym dla fermentowanych wyrobów mleczarskich, jest wybierany także przez osoby, którym zależy na zdrowym odżywianiu i aktywnym trybie życia. Warto przy tym wspomnieć, że Ayran dostępny jest w wygodnym, przyjaznym dla środowiska opakowaniu Tetra Top o pojemności 330 m., przez co doskonale wpisuje się w kategorię produktów on-the-go – tłumaczy Dorota Grabowska, Kierownik Działu Marketingu SM Mlekpol. 

Hit Handlu to raport opracowany przez redakcję magazynu „Handel”, serwisu branżowego Handel Extra oraz firmę badawczą CMR. Jego celem jest wyłonienie produktów, które zbudowały „spektakularną dystrybucję oraz przebojem zdobyły rynek”. 

Wyboru dokonano na podstawie analizy paragonów z tysięcy sklepów zarówno małoformatowych, jak i supermarketów. Tak powstała lista ok. 200 najlepiej sprzedających się nowości, które pojawiły się po raz pierwszy na paragonach w 2023 r. Zwycięzców w poszczególnych kategoriach wskazała redakcja, biorąc pod uwagę dane rynkowe oraz znajomość trendów i zjawisk, jakie zachodzą w branży spożywczej i detalicznej.
 

Współpraca