CEO SwipBox: Popyt na automaty Infinity nadal rośnie
SwipBox w ubiegłym roku w skali globalnej wyprodukował i dostarczył ponad dziesięć tysięcy wolnostojących automatów Infinity. Dotychczasowa liczba zamówień wskazuje, że 2022 rok będzie pod tym względem jeszcze lepszy, ponieważ duńska firma nadal odnotowuje rosnące zainteresowanie tym produktem.
Automaty Infinity są bardzo łatwe w konfiguracji i mogą być instalowane w miejscach do tej pory zupełnie niedostępnych dla tego typu urządzeń. Działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Urządzenia są niewielkie i mają konstrukcję modułową. Nie wymagają podłączenia do prądu, ponieważ są zasilane przez wbudowany akumulator.
Optymistyczna dla SwipBox perspektywa jest możliwa, mimo ograniczeń związanych z COVID-19, napięć geopolitycznych, które wywierają niekorzystny wpływ na światową gospodarkę, a także rosyjskiej agresji na Ukrainę. – Popyt na automaty SwipBox Infinity nadal rośnie. Aktualni partnerzy dążą do rozszerzenia istniejących już sieci urządzeń, z drugiej strony dołączają do nas również nowi kontrahenci. Obecnie prowadzimy w tym zakresie działania na terenie dziesięciu krajów przy współpracy z 15. największymi operatorami logistycznymi oraz partnerami z sektora e-commerce. Prowadzimy także ścisły dialog z nowymi podmiotami, które są gotowe rozwinąć swoje usługi o model Infinity – powiedział Jens Rom, CEO SwipBox.
Jednym z nowych partnerów jest największa platforma e-commerce w Grecji – Skroutz, wspierająca proces realizacji zamówień na każdym etapie. Oznacza to, że poza samą platformą, dostarcza również paczki bezpośrednio do klientów końcowych, mając pełną kontrolę nad pierwszą oraz ostatnią milą podróży przesyłki, co z perspektywy SwipBox jest zupełnie nowym modelem współpracy. Grecka firma w czerwcu z powodzeniem ukończyła pilotaż implementacji automatów Infinity i teraz koncentruje się nad wdrożeniu większej sieci urządzeń.
Oczekiwania SwipBox na ten rok są wysokie. Firma spodziewa się dostarczyć w sumie 15 tysięcy automatów Infinity, co oznacza wzrost o 50% w porównaniu do ubiegłego, rekordowego roku.
– Naszym nadrzędnym celem jest produkcja automatów w oparciu o high-tech, czyli przekrojowe zaawansowanie technologiczne. Urządzenia Infinity wpisują się w te założenia. Są one obsługiwane za pomocą dedykowanej aplikacji poprzez łącze Bluetooth. Dzięki temu ich instalacja jest łatwa oraz szybka, tym bardziej że nie wymagają korzystania z zewnętrznego źródła zasilania ani natychmiastowego połączenia z Internetem. W Polsce działają już w największych aglomeracjach miejskich. Co więcej, automaty służą nie tylko do odbioru przesyłek kurierskich, ale za ich pomocą można również realizować zwroty i nadania – dodał Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
– Już teraz pod względem przychodów jesteśmy zdecydowanie dalej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Potrafimy dostosować się do bieżących potrzeb rynku oraz skupić się na opracowywaniu najlepszych produktów high-tech. Mimo kryzysu wywołanego przez pandemię, udało nam się zabezpieczyć kluczowe komponenty, których potrzebujemy, aby utrzymać tempo produkcji. Dzięki środkom zapobiegawczym, jesteśmy nadal w stanie dostarczać automaty naszym partnerom zgodnie z przyjętymi zobowiązaniami oraz planami – podsumował Jens Rom.
(Informacja SwipBox)