Czy mleczarstwo potrzebuje wspólnej strategii?

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Czesław Siekierski oraz sekretarz stanu Stefan Krajewski wzięli udział w spotkaniu poświęconym strategii dla polskiego sektora mleczarskiego. W spotkaniu uczestniczyli dyrektor Polskiej Izby Mleka Agnieszka Maliszewska, prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka Leszek Hądzlik oraz prezes Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka Marcin Hydzik.

Silna marka polskiego mleczarstwa
Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę na zmiany, które zaszły w sektorze mleczarskim od czasu naszego przystąpienia do Unii Europejskiej. Wiceminister Krajewski podkreślił, że każde działanie powinno mieć zbudowaną strategię.
– Mamy bardzo dobrą, silną markę, jeżeli chodzi o polski sektor mleczarski. To nie dzieje się samo, to wypracowali wszyscy związani z sektorem – dodał wiceminister.

Wyzwania stojące przed branżą mleczarską
Sekretarz stanu Stefan Krajewski zwrócił również uwagę na sytuację związaną z rynkiem zboża. Przypomniał, że zamykanie granic jest działaniem dwukierunkowym i należy pamiętać o polskim sektorze mleczarskim. Wiceminister podniósł ponadto kwestię spadku cen za mleko.
– Powstają coraz większe obory. To rodzi nowe wyzwania i problemy związane z sąsiedztwem takich farm – powiedział sekretarz stanu.

Strategia dla mleczarstwa
– Wszystkie te kwestie należy przepracować i wyciągnąć wnioski. Na dalsze działania muszą być pomysł i koncepcja – stwierdził wiceminister Stefan Krajewski.
Sekretarz stanu zwrócił uwagę, że strategię trzeba poprzeć danymi i merytoryczną wiedzą. Podkreślił także, że opowiada się za regionalnym ukierunkowaniem rolnictwa.
– To, co sprawdza się w jednym województwie, niekoniecznie sprawdzi się w innym – dodał wiceminister.


Współpraca