Dino rośnie jak na drożdżach. Wyniki już pobiły cały ubiegły rok. Ile sklepów ma sieć?

05.11.2022 -

Sieć Dino pochwaliła się swoimi wynikami za III kwartał 2022 roku. Okazuje się, że przychody Dino Polska były o 54% wyższe niż w III kw. 2021 roku. Sieć ma już 2 069 marketów, czyli w ciągu trzech miesięcy powiększyła się o 94 nowe placówki.

Wyniki finansowe Dino za III kw. 2022

W III kwartale 2022 r. przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 5,4 mld zł. Po 9 miesiącach łącznie osiągnęły poziom 14,1 mld zł, czyli przekroczyły przychody z całego poprzedniego roku. W ubiegłym roku przychody sieci wynosiły 13,4 mld zł. Poziom sprzedaży LfL wzrósł o 33,2% w III kwartale. Zysk netto spółki po 9 miesiącach 2022 roku to niemal 804 mln zł.

Na dzień 30 września 2022 r. sieć Dino tworzyło 2 069 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 812 601 m².

Model działania sklepów Dino

Jak wyjaśnia w sprawozdaniu zarząd, Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży.

Dino Polska posiada wieloletnie doświadczenie i potwierdzoną zdolność w zakresie otwierania nowych sklepów, dzięki czemu w okresie trzech lat do 30 września 2022 r. zwiększyła liczbę sklepów o 956, czyli o 86% - napisano w raporcie podsumowującym działania spółki w ciągu trzech kwartałów.

Strategia ekspansji Dino Polska

Ekspansji geograficznej towarzyszy znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który w okresie styczeń-wrzesień 2022 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r., wyniósł 28,3%. Dino Polska kontynuuje szybki rozwój swojej sieci, konsekwentnie wyszukując lokalizacje pod nowe sklepy - poinformował zarząd.

Warto zauważyć, że Dino kupuje działki, na których spółka stawia sklepy o podobnym wyglądzie i wielkości, nie wynajmuje lokali, jak robią to inne sieci.

Strategia działania Dino Polska oparta jest na wystandaryzowanym projekcie sklepu dysponującego miejscami parkingowymi dla klientów i zaopatrywanego w każdy dzień tygodnia w produkty świeże. Powierzchnia sali sprzedaży większości sklepów wynosi 400 m2. Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą - czytamy w raporcie

(05.11.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca