Dino stawia na OZE. Ponad 2 tys. sklepów ma własne instalacje fotowoltaiczne

03.11.2023 -

Strategia sieci handlowej Dino Polska za cel stawia stopniowe ograniczanie wpływu działalności grupy na środowisko naturalne. Sieć kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów oraz na terenach centrów dystrybucyjnych.

Dino planuje zwiększyć liczbę klientów

Na początku listopada spółka Dino Polska opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku. Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2023 roku 424 mln zł wobec 339,4 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zamiarem zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu powierzchni sali sprzedaży w marketach w kolejnych latach. Zarząd spółki planuje wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w dotychczasowej formie.

Dino Polska będzie podejmować również działania zmierzające do zwiększenia liczby klientów robiących zakupy w sklepach sieci i wartości zakupów pojedynczego klienta.

Dino kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych

Równocześnie Dino Polska bierze pod uwagę ryzyka związane z wpływem prowadzonej działalności na klimat, jak i wpływem klimatu na obrany przez spółkę model biznesowy. Oszczędne i racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi jest wpisane w kulturę organizacyjną spółki, a realizowana strategia za cel stawia stopniowe ograniczanie wpływu działalności Grupy Dino na środowisko naturalne.

W 2023 r. Dino Polska kontynuuje montaż paneli fotowoltaicznych na dachach marketów Dino oraz na terenach centrów dystrybucyjnych, dzięki czemu zapotrzebowanie Grupy na energię elektryczną w rosnącym stopniu jest zaspokajane z odnawialnych źródeł energii.

Liczba marketów Dino posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się z 1701 na koniec 2022 r. do 2010 na koniec września 2023 r. Równocześnie w 2023 r. do użytku oddane zostały instalacje odnawialnych źródeł energii na terenach dwóch centrów dystrybucyjnych Dino.

Łączna moc instalacji fotowoltaicznych należących do Dino Polska wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 46% do 78MW. W okresie styczeń-wrzesień 2023 r. Dino Polska wygenerowała 60,0 GWh energii elektrycznej ze słońca, a w analogicznym okresie 2022 r. 34,5 GWh.

(03.11.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca