FZZPM domaga się lepszego wykorzystania FPM

17.04.2015 -

Federacja Związków Zawodowych Pracowników Mleczarstwa na X Zjeździe przyjęła uchwałę, w której wzywa do wyraźnie lepszego wykorzystania Funduszu Promocji Mleka.



– Środki zgromadzone na Funduszu Promocji Mleka można wykorzystać wyraźnie w lepszy sposób. Nie należy ich rozdrabniać, ale skumulować i przeznaczyć tylko na kilka kampanii, ale za to lepiej przygotowanych i większych – powiedział Andrzej Szczepański, przewodniczący FZZPM, gdy przedstawiał uchwałę delegatom zjazdu.
W uchwale znalazł się zapis, który wzywa branżę mleczarską do zadbania w większym wymiarze o promocję spożycia mleka i i jego przetworów produkowanych w Polsce i przez polskich producentów. – Dążyć należy do tego, aby polski konsument kupował i spożywał polskie produkty. Środki na ten cel można pozyskać poprzez wyraźnie lepsze niż dotychczas wykorzystanie Funduszu Promocji Mleka oraz z dofinansowania Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Wiejskich 2014-2020 – czytamy w uchwale przyjętej przez FZZPM.
To już kolejny głos, wzywający do lepszego wykorzystania środków z Funduszu Promocji Mleka. W ubiegłym roku Krzysztof Jankowski, prezes Łódzkiej Spółdzielni Mleczarskiej Jogo, powiedział, że Fundusz Promocji Mleka działa źle i nie przynosi żadnych albo prawie żadnych efektów. – Nie zajmuje się promowaniem konsumpcji mleka, a pieniądze są nieprawidłowo wydawane – powiedział Krzysztof Jankowski.

(17.04.2015 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)


Współpraca