Hochland Polska: Rok 2022, mimo że trudny, był dla firmy udany

14.12.2022 -

Rok 2022 był trudnym rokiem dla całej branży spożywczej i mleczarskiej, ale również dla Hochland Polska. Po całym okresie niepewności związanej z pandemią, zostaliśmy - tak jak cała branża - doświadczeni skutkami wojny w Ukrainie – mówi Maciej Tomaszewski, Dyrektor Generalny Hochland Polska.

Wzrost kosztów działalności

Rosnąca baza kosztowa i ograniczenia dostępności surowców i materiałów w tym roku stały się elementem rzeczywistości biznesowej

Ceny mleka wzrosły o blisko 60%, natomiast surowce i materiały opakowaniowe zanotowały wzrosty o ponad 30%. Jeśli chodzi o energię - to dziś - oprócz bieżących i przyszłych kosztów istotne jest zabezpieczenie ryzyk związanych z dostępnością czy budową alternatywnych źródeł. We wszystkich tych obszarach Hochland radził sobie naprawdę dobrze.

Wiemy, jak istotne dla naszych konsumentów w czasie galopującej inflacji stają się ceny podstawowych artykułów spożywczych, jak zmienia się waga ceny w decyzjach zakupowych. Dlatego nie przełożyliśmy wszystkich kosztów na konsumentów. Zamiast tego koncentrowaliśmy się na optymalizacji biznesu - zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej – np. skracając listę produktów i eliminując te o najmniejszej wartości dodanej – mówi Maciej Tomaszewski

Podkreśla, iż firma jest dumna, że pomimo trudnej sytuacji rynkowej i szeregu wyzwań rynkowych, udało się jej utrzymać pozycję lidera na rynku markowych serów w Polsce.

Silne marki Hochland

Nasze marki Almette i Hochland rosną powyżej rynku, a ich rozpoznawalność to absolutny top wśród polskich marek serów. Dobrze radzi sobie również nasz ser pleśniowy Valbon oraz nasza marka Simply-V, która obejmuje produkty roślinne - w plastrach i do smarowania, wytwarzane na bazie migdałów – wymienia dyrektor Tomaszewski

Pomimo niesprzyjających warunków, w 2022 roku Hochland Polska zdecydował się wprowadzić na rynek nowe serki wiejskie Almette. Linia obejmuje trzy warianty smakowe: serek wiejski z delikatnym serem ricotta, serek wiejski z twarożkiem kremowym oraz serek wiejski z naturalnym skyrem.

Kilka tygodni od wejścia na rynek serki wiejskie Almette zostały uznane Złotą Innowacją FMCG 2022 roku w kategorii Smak, a my szczególnie dumni jesteśmy z szybko rosnącej dystrybucji i udziałów rynkowych nowej linii – dodaje.

CSR Hochland Polska

Hochland podtrzymuje swoje zaangażowanie w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Na Polskim Kongresie Serowarskim Hochland Polska triumfował w konkursie „Ekoinwestor w przemyśle spożywczym”, którego celem jest wyróżnianie zakładów produkcyjnych promujących technologie przyjazne dla środowiska i dbających o przyszłość kolejnych pokoleń.

Pod koniec tego roku opublikujemy pierwszy raport dla Hochland Polska - pokazujący nasze ambicje, cele i dotychczasowe osiągnięcia w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - zapowiada nowy Dyrektor Generalny

(14.12.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca