Hochland Polska rozwija partnerskie relacje z dostawcami mleka

Hochland Polska skupuje mleko od ponad 500 dostawców z rejonów zwanych „zielonymi płucami Polski”. Podstawą tej współpracy jest partnerstwo i stałe poszerzanie kompetencji w zakresie zrównoważonej produkcji. Spotkania szkoleniowe dla dostawców mleka są w Hochland tradycją – odbywają się od około 20 lat, a już w marcu rusza Akademia Nowoczesnego Hodowcy.


Strategia współpracy z rolnikami
Hochland Polska współpracuje z producentami mleka z Mazowsza, Podlasia i Lubelszczyzny. Są to gospodarstwa rodzinne, dostarczające mleko od wielu lat, niejednokrotnie od trzech pokoleń.
Partnerstwo z dostawcami mleka zostało w 2015 roku wpisane w strategię firmy Hochland i od tego czasu Dział Współpracy z Dostawcami Mleka dokłada swoją cegiełkę do zrównoważonej produkcji. Obu stronom zależy na tym, aby przy zachowaniu racjonalnych kosztów, produkować żywność w sposób mniej inwazyjny dla środowiska.
Interesy rolników reprezentuje Rada Konsultacyjna, a regularne spotkania z jej przedstawicielami dają możliwość omawiania bieżącej sytuacji w firmie i w terenie skupowym. To także doskonały moment na dzielenie się sukcesami i rozwiązywanie ewentualnych problemów. Jedną ze skutecznych praktyk jest konkurs na Najlepszego Dostawcę Hochland, w którym oprócz jakości produkowanego mleka, ilości i dokonanego progresu, doceniany jest także dobrostan zwierząt i rozwiązania proekologiczne w  gospodarstwach. Hochland promuje przede wszystkim dobry skład mleka, tj. zawartość tłuszczu i  białka. W związku z tym staramy się uświadamiać rolników, że mają realny wpływ na ostateczną stawkę za mleko w skupie. Doceniamy też za jakość, czyli była odpowiednią zawartość tłuszczu i białka. Dzięki temu hodowcy mogą zyskać dodatkowo ok. 3–4 grosze/l produkowanego mleka. Mówimy o tym podczas licznych szkoleń i w ramach pracy bezpośrednio w gospodarstwach. Chcemy pokazywać młodym ludziom, że produkcja mleka jest potrzebna, może przynosić satysfakcje i pieniądze – opowiada Renata Przezwicka, Kupiec Strategiczny w Hochland Polska.

Współpraca z organizacjami branżowymi
Hochland współpracuje także z  najważniejszymi branżowymi organizacjami zewnętrznymi, takimi jak Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Polska Izba Mleka oraz Związek Polskich Przetwórców Mleka.
Podczas lutowego szkolenia dla Dostawców Mleka Hochland, które zorganizowane zostało przy wsparciu merytorycznym Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, firma Hochland zaprezentowała swój najnowszy projekt. Zaprosiliśmy naszych Dostawców do Akademii Nowoczesnego Hodowcy, która będzie cyklem szkoleń dla Dostawców Mleka Hochland i rozpocznie się pierwszym szkoleniem już na początku marca 2024. Ilość miejsc w Akademii jest ograniczona, ale wszystkich chętnych zapraszamy do kontaktu z Koordynatorem ds. Skupu Hochland, który współpracuje z danym gospodarstwem. Jeśli zainteresowanie będzie większe niż ilość zaproponowanych obecnie miejsc, to zorganizujemy drugą edycję Akademii jesienią – podkreśla Marcin Boruc, Kierownik Działu Współpracy z Dostawcami Mleka w Hochland Polska.
 

Współpraca