Jacek Migrała, prezes Hochland komentuje sprzedaż zakładu

05.11.2015 -
– Jestem oczywiście związany klauzulą poufności transakcji, lecz potwierdzam informacje naszego partnera, iż kooperacja pomiędzy Hochland Polska a Mlekovitą już się rozpoczęła i liczymy na jej korzystny dla obu stron rozwój w najbliższych latach – powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Jacek Migrała, prezes Hochland Polska.
Obecna na VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Magdalena Szabłowska, dyrektor handlu zagranicznego Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, potwierdziła zakup oraz fakt, że od 2 listopada zakład mleczarski w Baranowie rozpoczął produkcję na rzecz Mlekovity.
Hochland Polska miał w Polsce dotąd 3 zakłady produkcyjne: Kaźmierz, Węgrów oraz Baranowo. – Dwa pierwsze wykazują znakomite wskaźniki efektywności oraz wysoki stopień wykorzystania mocy produkcyjnych. Zakład w Baranowie jest wyspecjalizowany w produkcji serów pleśniowych – mówi Jacek Migrała. – W minionych latach zakład eksportował również półprodukty dla rosyjskiej spółki Hochland. Rosyjskie embargo spowodowało spadek wskaźników wykorzystania mocy produkcyjnych poniżej akceptowalnych, tak więc podjęliśmy decyzję o poszukiwaniu partnera, który byłby w stanie kontynuować produkcję naszych markowych produktów na bazie długofalowej kooperacji – wyjaśnia.
Podkreśla, iż podstawowym celem Zarządu Hochland Polska było również zapewnienie gwarancji pełnego zatrudnienia dla załogi zakładu. – Umowa z grupą Mlekovita pozwoliła nam zrealizować wszystkie cele, zarówno te rynkowe, jak i socjalne. Podkreślam bardzo mocno aspekt kooperacyjny transakcji, znacznie istotniejszy dla Hochland Polska niż sam fakt sprzedaży zakładu – mówi Jacek Migrała.
Zapytany o dalsze plany firmy, powiedział, że dalsze plany Hochland zakładają zarówno aktywne poszukiwanie możliwości akwizycyjnych, jak i rozwój organiczny poprzez inwestycje i innowacje w kluczowych segmentach serów topionych i kremowych.
(05.11.2015 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)