Jogurt typu "ambient" - prosto z półki, bez potrzeby chłodzenia

Jogurt typu „ambient” to przechowywany w temperaturze pokojowej fermentowany produkt mleczny, najczęściej pitny, który po procesie fermentacji poddawany jest dodatkowo obróbce termicznej. Dzięki temu, że nie zawiera żywych bakterii, możliwe jest jego przechowywanie w temperaturze pokojowej. W efekcie powstaje zdrowy i wygodny produkt spożywczy, stanowiący alternatywę dla jogurtu przechowywanego w warunkach chłodniczych.

Jogurty typu „ambient” to najnowszy trend pochodzący z Chin, który w ostatnich latach tylko zyskuje na popularności. Jogurt poddany obróbce termicznej po fermentacji pojawił się na rynku w 2007 roku, a w miarę wzrostu jego popularności w innych częściach świata pojawiają jego nowe wersje i smaki.

Wychodzimy naprzeciw potrzebom konsumentów

Jogurt ten posiada unikalny zestaw zalet, który odpowiada na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, zwłaszcza poszukiwanie wygody użycia. Jego podręczna formuła „on the go” umożliwia regenerację w czasie, lub po wzmożonym wysiłku. Konsumenci mogą cieszyć się zdrową przekąską, kiedy i gdzie tylko chcą, bez konieczności przechowywania jej w lodówce.

Mimo, że jogurty typu „ambient” nie zawierają żywych bakterii, posiadają bogaty smak. Jeśli chodzi o wartość odżywczą takich jogurtów, to są one bogate w witaminy i minerały, a zawartość białka jest zbliżona do tej w zwykłym jogurcie – od 1 do 4%.

– Na całym świecie konsumenci poszukują zdrowych oraz wygodnych przekąsek. Zapewniając jedno i drugie, jogurty typu „ambient” stają się obiecującą nową kategorią produktów na rynku spożywczym – mówi Monika Milej, marketing manager w firmie Chr. Hansen, odpowiedzialna za region Europy Środkowo-Wschodniej.

Nowy, ekscytujący produkt z potencjałem do wykorzystania

W związku z tym, że jogurt typu „ambient” zachowuje stabilność w temperaturze pokojowej i ma naturalnie długi okres przydatności do spożycia (4-12 miesięcy), może być bezpiecznie transportowany i spożywany niezależnie od zakłóceń w łańcuchu chłodzenia. Dzięki temu producenci nabiału mogą rozszerzyć rynkowy zasięg i zredukować koszty o te związane z chłodzeniem w transporcie i sprzedaży.

– Ta kategoria wyrobów mlecznych ma duży potencjał do wykorzystania, szczególnie w regionach, w których nasi klienci mogą napotkać trudne warunki dla utrzymania łańcucha chłodniczego – mówi Thomas Skaaning, wiceprezes ds. rozwoju sprzedaży. – Jogurt typu „ambient „upraszcza dystrybucję i zmniejsza jej koszty poprzez wyeliminowanie łańcucha chłodniczego. To z kolei ułatwia eksport i dystrybucję produktów, zwiększając potencjał rynkowy naszych klientów.

Znakowanie produktu

Wiele krajów definiuje jogurt w przepisach jako produkt zawierający żywe kultury bakterii. Ponieważ obróbka termiczna zabija bakterie, to z prawnego punktu widzenia produkt po takiej obróbce nie może być w tych krajach nazywany „jogurtem”. Producenci wyrobów mleczarskich mogą zatem stosować alternatywne etykiety, takie jak:

  • Produkt na bazie jogurtu
  • Jogurt poddany obróbce termicznej po fermentacji
  • Napój na bazie jogurtu
  • Fermentowany deser mleczny

(Informacja prasowa Chr. Hansen)


Współpraca