Kaufland dąży do zerowej emisji netto do 2050 roku
Kaufland, jeden z największych detalistów spożywczych w Europie, wyznacza nowe, ambitne cele klimatyczne i dąży do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Plan obejmuje całościowe ograniczenie emisji, w tym pełny zakres emisji pośrednich, czyli tzw. Scope 3, co wymaga zaangażowania dostawców i partnerów na każdym etapie łańcucha dostaw.
Kaufland już od kilku lat wdraża konkretne kroki w zakresie ochrony klimatu. Sieć zobowiązała się do redukcji emisji pochodzących z własnej działalności (Scope 1 i 2) o 80% do 2030 roku w stosunku do poziomu z 2019 roku. Teraz, w ramach działań przyspieszających realizację założonych celów klimatycznych, Kaufland wdraża pełny plan obejmujący wszystkie etapy działalności – od produkcji, przez transport, aż po recykling produktów.– Osiągnięcie zerowej emisji netto wymaga nie tylko naszych własnych działań, ale i zaangażowania dostawców, z którymi współpracujemy, dlatego pomagamy im w ocenie śladu węglowego, umożliwiając wyznaczenie własnych celów klimatycznych. Większość emisji powstaje na wcześniejszych etapach cyklu życia produktów – podczas ich uprawy, produkcji, transportu oraz recyklingu, i to właśnie tam widzimy największy potencjał do ograniczeń. Wspólnie z naszymi partnerami opracowujemy rozwiązania, mające neutralny wpływ na postępujące zmiany klimatu. To ambitne wyzwanie, jednak jestem przekonana, że razem uda nam się je zrealizować – mówi Katarzyna Łosińska-Burdzy, dyrektor Pionu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
Ważne są także cele krótkoterminowe
W ramach Grupy Schwarz, Kaufland dąży także do znaczącej redukcji emisji w krótszej perspektywie czasowej. Do 2034 roku sieć planuje zmniejszyć o 42,4% emisje związane z uprawą produktów (tzw. emisje FLAG) oraz o 35% emisje generowane w sektorze produkcyjnym i przemysłowym (Energy & Industry). W tym celu dostawcy odpowiadający za 80% emisji w zakresie trzecim (Scope 3) do 2026 roku zostaną zobligowani do wyznaczenia własnych celów w oparciu o inicjatywę SBTi. Warto dodać, że obecnie już 38% dostawców sieci Kaufland ustanowiło swoje własne, ambitne cele redukcyjne zgodnie z wytycznymi SBTi.