Kaufland w Animal Crossing
Sieć Kaufland wkracza do świata gier komputerowych i staje się częścią „Animal Crossing: New Horizons”, jednej z najpopularniejszych gier ostatnich czasów, mającej ponad 36 mln graczy. Na wyspie Kaufland zamieszkanej przez antropomorficzne zwierzęta gracze mogą zdobywać wiedzę na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju, a przy okazji odpocząć w wirtualnej kawiarni lub wybrać dla swojej postaci specjalnie obrandowaną odzież. Sieć podjęła również współpracę ze streamerką gamingową Shini Waifu, która w transmisji live będzie eksplorować wyspę Kaufland.
Branża gier komputerowych jest obecnie największym rynkiem rozrywki na żądanie. Szacuje się , że w samym 2022 roku jej przychody osiągną ponad 175 milionów dolarów. W Polsce mamy około 17 milionów graczy, a do 2024 roku wartość branży ma wynieść ok. 760 milionów dolarów. Do jednej z najlepiej sprzedających się gier należy Animal Crossing: New Horizons. Działająca na zasadzie symulatora życia gra video jest piątą odsłoną cyklu hitowej serii na konsolę Nintendo Switch. Pojawiająca się w niej wyspa Kaufland to projekt, będący jednocześnie przekazem edukacyjnym, który dla sieci jest niezwykle ważny, szczególnie jeśli chodzi o tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, zdrowym odżywianiem oraz segregowaniem odpadów. Poruszając się w wirtualnym świecie, gracze mogą zobaczyć, skąd pochodzi żywność, a także co dzieje się z kaucjonowanymi butelkami w Kauflandzie. Znajdują się tam również miejsca parkingowe dla rowerów oraz pojazdów, elektrownie słoneczne i turbiny wiatrowe. Podchodząc do tablicy z ogłoszeniami, można zdobyć wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju oraz tego, jak w prosty sposób zadbać o ochronę środowiska i klimatu. To jednak nie wszystkie atrakcje – odwiedzając wyspę Kaufland, gracze mogą uprawiać własne warzywa i owoce, odpocząć w kawiarni Kauflandu, jak również samodzielnie zaprojektować koszulkę z logo sieci, a także wybrać czapeczkę dla swoich wirtualnych bohaterów. A to wszystko w otoczeniu znajomych postaci Animal Crossing takich jak m.in. główny bohater szop pracz – Tom Nook.
– Jako odpowiedzialna firma wiemy, jak ważna jest edukacja w zakresie zdrowego żywienia oraz świadomości ekologicznej już od najmłodszych lat. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, w tym projektu gamingowego, to doskonała okazja do kształtowania odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo postaw poprzez zabawę. Dla wszystkich miłośników gry mamy także niespodziankę – livestreaming z konkursem z nagrodami, który zostanie poprowadzony przez influencerkę Shini Waifu – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Gry komputerowe odgrywają znaczącą rolę w rozwoju młodych graczy, kształtowaniu ich umiejętności samodzielnego myślenia oraz prospołecznych postaw. To również doskonałe narzędzie do nauki, bowiem tylko wcześnie rozpoczęta edukacja ekologiczna, przekazująca wiedzę na temat odpowiedzialności za środowisko naturalne jest w stanie przynieść wymierne korzyści.
Kampania promocyjna związana z grą „Animal Crossing” rozpocznie się 5 lipca i będzie obecna w mediach społecznościowych sieci Kaufland.
(Informacja prasowa KAUFLAND)