Kaufland wprowadza wielorazowe woreczki na owoce i warzywa

14.10.2019 -
Do woreczka z tkaniny zamiast do jednorazowej torebki. Kaufland oferuje swoim klientom nowy sposób na pakowanie świeżych owoców i warzyw. Sieć wprowadza do sprzedaży wielorazowe woreczki m.in. na owoce i warzywa i wykonuje kolejny krok ku redukcji plastiku. Woreczki dostępne są w sklepach od 10 października.
Od 10 października br. we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce dostępne są wielorazowe woreczki na owoce i warzywa. Opakowanie zawiera dwa woreczki na zakupy w cenie 2,99 zł. Wielorazowe woreczki są wykonane z tkaniny i mogą być bez problemu prane w pralce. Ich wprowadzenie ma przyczynić się do dalszej redukcji plastiku – woreczki mają w istotnym stopniu zastąpić tzw. zrywki, cienkie torebki foliowe, które często po jednokrotnym użyciu są wyrzucane. Z wyliczeń wynika, że zastąpienie „zrywek” woreczkami może przyczynić się do ograniczenia wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.
– Produkty świeże, takie jak owoce i warzywa, cieszą się szczególnym zainteresowaniem naszych klientów. Zwrot ku naturze widać nie tylko w koszyku zakupowym, ale i w podejściu do kwestii ochrony środowiska. Zdajemy sobie sprawę, że jako sieć handlowa, to na nas spoczywa obowiązek oferowania klientom wyboru i korzystania z różnych ekologicznych zamienników, zgodnych z ich wartościami – mówi Justyna Przybylska, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej sieci Kaufland.
W sierpniu br. we wszystkich marketach sieci w Polsce wprowadzone zostały nowe wielorazowe torby na zakupy. Klienci mogą teraz wybierać między wytrzymałą papierową torbą z certyfikatem FSC, poręczną torbą na ramię, torbą bawełnianą a modną ażurową plecionką czy dużą torbą, którą wykonano z tworzywa sztucznego w 80% pochodzącego z recyklingu. Aktualnie w 11 sklepach sieci w Polsce trwają testy pakowania wędlin, serów oraz produktów garmażeryjnych do opakowań własnych, przyniesionych przez klientów. Kolejne działania będą wdrażane jeszcze w tym roku.
W całej Europie Kaufland posiada około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 212 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.
(14.10.2019 za dlahandlu.pl, fot. dlahandlu.pll)