Kaufland z nagrodą Blix Awards za działania prospołeczne i najlepszą promocję

W tegorocznej, IV edycji programu branżowego „BLIX AWARDS Wybór Konsumentów 2023”, ponad 130 tys. konsumentów oceniło działania 93 sieci handlowych. W grupie hipermarketów Kaufland został zwycięzcą w aż dwóch kategoriach – Prospołeczna Sieć Roku oraz Promocja Roku. Sieć zdobyła nagrody w obu tych obszarach już po raz czwarty, co potwierdza jej niesłabnące zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz zapewnienia klientom atrakcyjnych promocji umożliwiających konkretne oszczędności podczas codziennych zakupów.

W tym roku w programie BLIX AWARDS wzięło udział ponad 130 tys. konsumentów z całego kraju, którzy oceniali sieci handlowe i ich codzienne funkcjonowanie na różnych płaszczyznach działalności. Na podstawie tych opinii przyznano nagrody w pięciu kategoriach: Prospołeczna Sieć Roku, Promocja Roku, Innowacyjna Sieć Roku, Zdrowa Żywność – Oferta Roku oraz Marki Własne – Oferta Roku. Spośród 93 ocenianych sieci handlowych w dwóch pierwszych kategoriach Kaufland zyskał największe uznanie klientów w grupie hipermarketów.

Działania prospołeczne to priorytet

Nagrody BLIX za działalność prospołeczną Kaufland otrzymał już po raz czwarty i nie jest to jedyne wyróżnienie za dokonania sieci na polu ESG. Inicjatywy podejmowane na rzecz społeczeństwa oraz środowiska, a także konsekwentne promowanie i stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju wielokrotnie doceniały kapituły innych konkursów branżowych, takich jak: Złoty Listek CSR „Polityki”, Stena Circular Economy Award, Retail Business Awards czy Ranking Odpowiedzialnych Firm.

– Odpowiedzialność wobec społeczeństwa i środowiska traktujemy w naszej działalności priorytetowo. Podejmujemy w tych obszarach liczne inicjatywy i konsekwentnie łączymy siły z pracownikami, klientami, dostawcami i organizacjami pożytku publicznego, aby osiągać jak najlepsze efekty. Takie nagrody jak BLIX AWARDS są dla nas potwierdzeniem, że zmierzamy w dobrym kierunku, a przede wszystkim, że naszą aktywność dostrzegają konsumenci. Ich uznanie to dla nas ogromne wyróżnienie – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Kaufland realizuje szerokie spektrum działań edukacyjnych skierowanych do konsumentów, szczególnie w obszarze marnowania żywności. Firma propaguje rozwiązania mające na celu ograniczenia skali tego zjawiska. Jednym z przykładów jest kolejna już odsłona kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Kaufland zwraca w niej uwagę m.in. na dokładne planowanie zakupów jeszcze przed wizytą w sklepie. Narzędziem, który w tym pomoże, jest aplikacja Kaufland, gdzie można stworzyć listę produktów i podzielić się nią z najbliższymi. Jedną z głównych przyczyn marnowania żywności jest nie tylko kupowanie pod wpływem impulsu, ale także niezwracanie uwagi na różnicę pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Aby uświadamiać klientów w tym temacie, Kaufland przypomina o specjalnych oznaczeniach, które wprowadził na opakowaniach produktów marek własnych we współpracy z Too Good To Go. Infografiki „popatrz, powąchaj, posmakuj” zachęcają do sprawdzenia jakości produktu o przekroczonej dacie minimalnej trwałości zanim zdecydujemy się wyrzucić go do kosza.

Działania edukacyjne związane ze społeczną odpowiedzialnością i postawami ekologicznymi prowadzone są również wewnątrz firmy. W tym roku sieć przeprowadziła kampanię pod hasłem #TeamKaufland stawia na zrównoważony rozwój, której bohaterami byli pracownicy zaangażowani na co dzień w kwestie ESG. Ambasadorowie poszczególnych tematów opowiadali pozostałym pracownikom o inicjatywach Kauflandu w obszarze świadomych zakupów, redukcji zużycia plastiku, dobrostanu zwierząt, wsparcia regionów i zaangażowania społecznego.

Sposoby na oszczędzanie

Program BLIX AWARDS rozstrzygnął także, która z ofert promocyjnych na rynku jest najbardziej atrakcyjna pod względem cen, jakości i innych potrzeb zakupowych. Kaufland został w tej kategorii zwycięską siecią w grupie hipermarketów, która stwarza klientom okazje do jak największych oszczędności podczas codziennych zakupów.

– Nasza oferta promocyjna kształtowana jest przede wszystkim z myślą o potrzebach konsumentów i uwzględnia zarówno aktualne trendy, jak i popyt na produkty sezonowe. W sklepach Kaufland klienci codziennie mogą znaleźć duży wybór produktów w konkurencyjnych cenach. Oprócz regularnych ofert promocyjnych gwarantujemy dodatkowe, atrakcyjne zniżki, z których można skorzystać, będąc użytkownikiem programu lojalnościowego Kaufland Card lub posiadając Kartę Dużej Rodziny. Aktualnie w ramach akcji „Gratisobranie i oszczędzanie w Kauflandzie” klienci mogą zaopatrzyć się w więcej produktów, płacąc mniej, a także wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są Fiaty 500 oraz bony na zakupy w naszych sklepach – wyjaśnia Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Z aktualną ofertą promocyjną sieci Kaufland, a także szczegółami dot. konkursu można zapoznać się na stronie internetowej.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca