Kaufland zapowiada apelację w sprawie przegranej z UOKiK

15.11.2023 -

Kaufland Polska Markety przegrała w sądzie z OUKiK w sprawie wprowadzania konsumentów w błąd. Sieć jednak nie zgadza się z wyrokiem i zapowiada apelację.

Kaufland podkreśla procedury rzetelności

Kaufland Polska Markety wystosowała oficjalne stanowisko w sprawie sporu z UOKiK.

Podkreśla w nim, że podstawą funkcjonowania sieci Kaufland jest działalność zgodna z prawem, a w swoich sklepach stosujemy rozwiązania wykraczające poza standardy przyjęte w branży, aby zapewnić rzetelność i transparentność komunikacji skierowanej do klientów.

Chcąc uniknąć możliwych pomyłek w oznaczeniach produktów, w naszych marketach korzystamy z elektronicznych etykiet cenowych, które wyświetlają i aktualizują informacje o cenach oraz kraju pochodzenia owoców i warzyw na podstawie danych systemowych. Ponadto w naszych sklepach obowiązują wewnętrzne procedury, które mają zagwarantować rzetelność informacji przekazywanych klientom - czytamy w stanowisku Kaufland Polska w poruszanej sprawie.

Będzie apelacja w sporze z UOKiK

Sieć podkreśla, iż kontrole, na podstawie których na spółkę została nałożona kara przez UOKiK, wykazały absolutnie pojedyncze niedopatrzenia w kontekście szerokiego asortymentu owoców i warzyw dostępnych w marketach sieci.

Stwierdzone błędy wynikały wyłącznie z ludzkiej omyłki, a nie celowego działania sieci Kaufland, stąd zdecydowanie nie zgadzamy się z zapadłym orzeczeniem i będziemy w tym zakresie składać apelację - zapowiada Kaufland

Przypomnijmy, sporny wyrok dotyczy decyzji z grudnia 2020 r. gdy Prezes UOKIK stwierdził, że w sklepach sieci Kaufland konsumenci regularnie dostawali mylne informacje o tym skąd pochodzą warzywa, co wpływało na ich decyzje zakupowe.

UOKiK nałożył karę, która wynosiła 13,2 mln zł. Została ona utrzymana przez sąd.

(15.11.2023 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca