Konsument chce być pewny siebie i wyjątkowy. Marki muszą mu to dać
23.01.2023 -
Konsumenci ponownie chcą się znaleźć w centrum uwagi, a marki mogą im w tym pomóc - czytamy w raporcie firmy Mintel.
Mintel podał trendy obowiązujące na rynku wszelakich dóbr konsumenckich.
- Nasze analizy trendów i badania prognostyczne na rok 2023 opierają się na obserwacji kluczowych czynników rozwoju trendów i są poparte solidnymi zbiorami danych. W ciągu najbliższych 1-5 lat możemy spodziewać się zmian i ewolucji zachowań konsumentów w reakcji na globalne trendy konsumenckie - podano w raporcie.
Nowy trend - konsument chce być pewny siebie
Jednym z ważnych trendów nazwano "Teraz ja".
Jak podaje Mintel, przez ostatnie dwa lata wśród konsumentów przeważało myślenie w kategorii zbiorowości – należało odsunąć na bok własne potrzeby, bo priorytetem było zdrowie i bezpieczeństwo publiczne. Koniec pandemii skłania ludzi do tego, by teraz skupić się na sobie. Marki mają tu duże pole do popisu pomagając konsumentom w najbliższych latach ponownie znaleźć się w centrum uwagi.
Konsumenci, którzy chcą się wyróżniać zamiast ginąć w tłumie, mogą nie wiedzieć, jak się do tego zabrać. Marki mogą dać im pewność potrzebną do tego, by spróbować czegoś nowego, a nawet pomóc im przemyśleć, kim są, podkreślając zainteresowania, które stanowią o ich wyjątkowości. Konsument jest gotowy na zastrzyk pewności siebie, a marki mogą go dostarczyć w formie nowych doświadczeń lub produktów, które rozbudzą ciekawość oraz uformują gusty, zwyczaje i preferencje zgodnie z tym, kim jest lub pragnie być dany konsument.
Trend - stworzyć własną żywność
Przykład? Maal, producent wina z argentyńskiej prowincji Mendoza, wypuścił wino o nazwie Desarmado, co w wolnym tłumaczeniu oznacza "do samodzielnego montażu". Pudełko zawiera wina z różnych odmian szczepu Malbec – w ten sposób konsumenci mogą tworzyć własne mieszanki win.
Spersonalizowane produkty i usługi
Ponieważ konsumenci szukają sposobów na budowanie nowych aspektów swojej tożsamości, marki mogą wypełnić tę lukę ofertą, która pozwoli im rozwinąć umiejętności i osiągnąć biegłość w nowych obszarach.
Konsumenci chcą robić szybkie postępy i nadrobić stracony czas rzucając się z entuzjazmem w wir ulubionych zajęć i szukając spersonalizowanych produktów i usług dostosowanych do ich poziomu umiejętności.
Zapotrzebowanie na produkty związane ze zdrowiem
Jednocześnie konsumenci będą starali się nabrać odporności w obliczu zmian chcąc przygotować się do niepewnej przyszłości. Wzrośnie zapotrzebowanie na produkty związane ze zdrowiem i dobrostanem psychicznym, bo konsumenci chcą poznać swoje słabe punkty i aktywnie nad nimi pracować.
Marki mogą wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom wykorzystując zainteresowanie duchowymi praktykami czy moralnymi wartościami istotnymi dla konsumentów, a nawet czerpać inspirację z zainteresowania astrologią.
(23.01.2023 za portalspozywczy.pl)