Krakowscy restauratorzy zmierzyli się w konkursie na najlepszy autorski sernik

27 października w studiu kulinarnym Coolinarium w Krakowie spotkali się restauratorzy i szefowie kuchni, aby zmierzyć się w rywalizacji na najlepszy sernik w mieście. Podczas finału konkursu „Mistrzowski sernik” zorganizowanego w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka zaprezentowali swoje autorskie przepisy, spośród których jury wybrało 3 laureatów. Kto z krakowskiej branży gastro stanął na podium?

Konkurs „Mistrzowski sernik” ma wyłonić najsmaczniejszy sernik w mieście. Krakowskie restauracje na początku października mogły zgłaszać autorskie przepisy na ten deser, a następnie internauci wybierali propozycje, które staną do walki o podium. Podczas finału restauratorzy przygotowywali swoje ciasta na żywo. Rywalizacja była zacięta, a jury oceniało efekt zarówno pod względem walorów smakowych i wizualnych, jak i doboru składników. Na evencie zagościli również uczestnicy głosowania internetowego. Podczas finału zdecydowali, komu przypadnie Nagroda Publiczności.

W finałowym etapie zmierzyli się przedstawiciele 5 lokali: restauracji Paula's Cake, restauracji Gospoda na Piastowskiej, restauracji Akita Ramen, restauracji Thien long oraz restauracji U Włocha. Pierwsze miejsce zdobył Pan Krystian z restauracji Akita Ramen, który zaproponował oryginalny przepis na Sernik truskawkowy z pastą miso. Drugie miejsce zajęła Pani Paulina z Paula’s Cake za swój przepis Sernikowelove, z kolei trzecie – Pan Bogdan z Gospody na Piastowskiej za sernik z czekoladą. Nagroda Publiczności również przypadła laureatowi konkursu – Akita Ramen. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody: vouchery na kurs cukierniczy, blender kielichowy czy zestaw ręcznie malowanych talerzy.

To już ostatnia edycja konkursu „Mistrzowski sernik”, organizowanego w ramach kampanii „Ja Cię SERniczę!” z Funduszu Promocji Mleka. Restauratorzy z Wrocławia, Gdańska, Warszawy, Białegostoku i Krakowa mogli zmierzyć się w rywalizacji na najlepszą wariację na temat sernika, a internauci każdorazowo angażowali się w głosowanie, decydując o tym, kto zakwalifikuje się do finału.

Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

(Informacja Polskiej Izby Mleka)


Współpraca