Mlekovita: Favita niekwestionowanym liderem rynku

Ser Favita jest najlepiej rozpoznawaną wśród konsumentów marką w kategorii serów sałatkowo-kanapkowych. Trzy dekady jego produkcji to kolejne rekordy sprzedaży.

Tradycja wyrobu sera Favita sięga 1994 r., kiedy uruchomiono produkcję sera sałatkowo-kanapkowego. Wytwarzany przez Mlekovitę od 30 lat produkt już od momentu pojawienia się na rynku zyskał ponadprzeciętną sympatię i uznanie konsumentów. Systematycznie wzrastająca dynamika sprzedaży i pozycja numer 1 w wyborach zakupowych mieszkańców Polski znajduje odzwierciedlenie także w badaniach rynkowych, według których ser Favita jest niekwestionowanym liderem w kategorii serów typu feta w Polsce, marką numer 1 zdecydowanie przeważającą nad konkurentami – Mlekovita zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziałów w wartości sprzedaży tego typu produktów (źródło: CMR dla: „Handel”, marzec 2024), a po ser Favita sięga średnio co drugi polski konsument serów typu feta. – Jestem dumny, że mogę pochwalić się kolejną naszą marką produktową jako tą najchętniej wybieraną przez polskich konsumentów. Ser Favita w swojej kategorii jest niekwestionowanym liderem – to wielka satysfakcja, że przygotowaliśmy produkt, który doskonale wpisał się w potrzeby i oczekiwania tak wielu Polaków i od lat cieszy się ich niesłabnącym zaufaniem – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Ser Favita to wyśmienity ser sałatkowo-kanapkowy o charakterystycznym smaku, miękkiej i elastycznej konsystencji oraz idealnie białej barwie. Jedna kostka Favity zawiera około 1 litra mleka i koncentruje w sobie liczne składniki odżywcze. To źródło pełnowartościowego białka i wapnia (niezbędnych dla mocnych kości i zdrowych zębów), a także łatwo przyswajalnego tłuszczu, witamin oraz soli mineralnych. Favita idealnie komponuje się ze świeżymi warzywami i owocami, dlatego przeznaczona jest głównie do sałatek. Znakomita również do kanapek, farszy do mięs, pizzy i sosów oraz innych dań, którym nadaje niebanalne walory smakowe.
Poza znanym i lubianym serem sałatkowo-kanapkowym w trzech wariantach zawartości tłuszczu (12%, 16%, 18%) w porcji 270 g pod marką Favita dostępny jest również ser Favita bez laktozy 270 g, kostkowany ser Favita z ziołami 100 g, kostkowany ser Favita 600 g i 2 kg, ser Favita w plastrach 150 g: klasyczny, z chrzanem i koperkiem, ze szpinakiem i czosnkiem oraz z papryką, ser Favita do grillowania i sałatek 200 g. Na bazie sera Favita powstał również wysokobiałkowy ser sałatkowo-kanapkowy w linii Super Body Active. Mlekovita oferuje nie tylko najpopularniejszy spośród serów sałatkowo-kanapkowych, ale i największy wybór nabiału w Polsce i Europie, liczący już ponad 1800 produktów.

Współpraca