Mlekpol eksportuje 30 procent produkcji, z czego 7 procent do Niemiec

02.06.2020 -

Sprzedaż poza granice kraju jest istotnym kanałem zbytu dla Mlekpolu i jednym z elementów dywersyfikujących naszą działalność biznesową. Na zagraniczne rynki trafia prawie 30% produkcji, a rynek niemiecki stanowi ok. 7% tej wartości – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tomasz Trzaska, kierownik Handlu Działu Zagranicznego SM Mlekpol.

Na rynek niemiecki Mlekpol dostarcza przede wszystkim produkty, w których produkcji nie specjalizują się niemieckie mleczarnie. Są to twarogi, śmietany ukwaszane, maślanka, kefir, mleko zsiadłe i chłodnik. – Przy okazji uzupełniamy swoją ofertę o pozostałe produkty z kategorii mleko i śmietanki UHT, sery, serki topione i śmietankowe oraz masło. Ze względu na jakość, smak i duże zainteresowanie niemieckich konsumentów wybrane sieci do swojej oferty wprowadziły na stałe niektóre z wymienionych produktów. Zaznaczam, że nie są to łatwe i powszechne procesy. Ponadto współpracujemy ze znanymi i renomowanymi producentami żywności, którzy systematycznie kupują nasze produkty jako składowe ich finalnych produktów z branży piekarniczej, deserowej, jogurtowej, pizzy czy przetwórstwa rybnego – mówi Tomasz Trzaska.

Sprzedaż produktów Mlekpolu realizowana jest do sieci handlowych, hurtowni oraz firm pośredniczących. – Nasze produkty są obecne przede wszystkim w sklepach mniejszości narodowych oraz na półkach etnicznych sieci sklepów różnych formatów. Pamiętajmy, że Niemcy są jednym z największych producentów mleka w Unii Europejskiej a więc skazanym na eksport. Chronią więc skutecznie swój rynek i niemieckich producentów mleka tak, aby w pierwszej kolejności zapełnić półki produktami mleczarskimi rodzimego pochodzenia – dodaje.

(02.06.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)


Współpraca