Mlekpol wyeksportował produkty do Niemiec za 100 mln zł

08.06.2020 -

Z racji sąsiedztwa oraz swojego potencjału Niemcy to ważny kierunek sprzedaży dla Mlekpolu. Jest to duży eksporter ale również importer produktów mleczarskich w ramach UE. Z racji sezonu letniego i zwiększonego zapotrzebowania na produkty mleczarskie w kanale horeca, największą sprzedaż do Niemiec w 2019 roku odnotowaliśmy w okresie kwiecień-czerwiec, a w całym roku kształtowała się ona na poziomie blisko 100 mln zł – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Tomasz Trzaska, kierownik Handlu Działu Zagranicznego SM Mlekpol.

Zauważa, że mimo nietypowej sytuacji i chwilowych problemów wywołanych wybuchem pandemii, Mlekpol nie odnotowuje spadku wartości sprzedaży naszych produktów do Niemiec. – Na podstawie aktualnych danych oraz planowanych aktywności oceniamy, że 2020 r. przyniesie dalszy wzrost obrotów z tym krajem – dodaje.

– Biorąc pod uwagę bieżącą sytuację oceniamy, że kolejne miesiące będą wzrostowe pod względem sprzedaży do Niemiec. Sezonowe zakupy zwłaszcza w obrębie food service opóźniły się ale wygląda, że będą one po prostu przesunięte w czasie. Natomiast biorąc pod uwagę sprzedaż detaliczną to w ostatnim czasie zaobserwowaliśmy wyraźną tendencję wzrostową. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zakupy produktów o długim terminie przydatności do spożycia takie jak masło, sery, mleko oraz śmietanki UHT – mówi Tomasz Trzaska.

(08.06.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl)


Współpraca