Netto myśli o skracaniu godzin otwarcia sklepów zimą

19.10.2022 -

Netto spodziewa się, że przyszły rok będzie trudniejszy. Sprzedaż wzrośnie, ale z powodu wyższych kosztów ucierpi wynik operacyjny - poinformował PAP Biznes dyrektor generalny Hugo Mesquita. Celem jest zwiększanie udziałów rynkowych i dalsza ekspansja sieci. W 2023 r. otwartych może być 20-25 sklepów.

"Nie mam wątpliwości, że przyszły rok będzie trudniejszy dla branży handlowej i dla naszej sieci niż ten rok. Jest dużo sygnałów, które o tym świadczą. Inflacja będzie nadal wysoka, konsumentów może dotknąć już kryzys. Naszym celem jest jednak umocnienie naszej pozycji, zwiększenie udziałów rynkowych, poprawa asortymentu, zwiększenie rozpoznawalności sieci, lepsze promocje dla klientów" - powiedział PAP Biznes dyrektor generalny Hugo Mesquita.

Dyrektor generalny sieci Netto

"Mimo że sytuacja na rynku jest trudna, jesteśmy optymistami i zakładamy, że w 2023 roku zwiększymy sprzedaż rok do roku, w tym sprzedaż porównywalną. Podejmujemy działania wewnątrz organizacji, które mają na celu zachęcać klientów do zakupów w naszych sklepach. Działania prosprzedażowe to priorytet. Chcemy oferować klientom dobre warunki cenowe, co obciąża marże. Gdy mówimy o wzroście sprzedaży, wygeneruje go też inflacja, ale to sztuczny wzrost, bo jednocześnie rosną koszty w efekcie wzrostu cen trzech elementów: oleju napędowego, gazu i energii. Oczywiście będziemy pracować nad optymalizacją kosztów, ale spodziewamy się, że wynik operacyjny w przyszłym roku spadnie rdr" - dodał prezes Netto Polska.

Jak wskazał, już przed kryzysem energetycznym spółka planowała kilka inwestycji we własne źródła energii, ale teraz planuje przyśpieszyć te działania.

Własne źródła energii kluczowe dla handlu

"Będziemy instalować panele fotowoltaiczne w obrębie sklepów i centrów dystrybucji. Będziemy też podejmować działania służące oszczędzaniu energii: instalować drzwi do lodówek, zmieniać ogrzewanie sklepów, zmniejszać oświetlenie, być może zimą skracać godziny otwarcia w niektórych lokalizacjach" - powiedział Mesquita.

(19.10.2022 za dlahandlu.pl)


Współpraca