"Nie marnuję, bo mądrze przechowuję!". Znany dyskont edukuje na temat niemarnowania żywności

28.09.2023 -

Nie marnuję, bo mądrze przechowuję! – pod takim hasłem startuje kampania edukacyjna sieci Biedronka realizowana we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności.

Z tego powodu w ofercie sieci pojawiła się Dobra Torba – specjalna papierowa torba na zakupy, która ma na celu edukację w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności. Jej sprzedaż wesprze Banki Żywności, które przekazują żywność osobom potrzebującym. To już trzecia edycja projektu realizowanego wspólnie przez oba podmioty, która startuje w przypadający na 29 września, Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności.

Dobra Torba Biedronki edukuje i pomaga ograniczać marnowanie żywności

Dzięki akcji w sieci Biedronka każdy klient ma możliwość wsparcia Banków Żywności w trakcie codziennych zakupów. Grafiki umieszczone na trzech rodzajach Dobrych Toreb: „Mroźna kraina”, „Lubię naturalne materiały”, czy „Nadal jestem przydatny” edukują w zakresie poprawnego zarządzania zamrażarką, przechowywania pieczywa oraz zbyt wczesnego wyrzucania żywności, która nadal nadaje się do spożycia. Dodatkowo na stronie internetowej poświęconej tegorocznej kampaniiwww.biedronka.pl/dobratorba można znaleźć przydatne wskazówki na temat mrożenia i rozmrażania produktów, materiałów przyjaznych pieczywu oraz bezpiecznego wykorzystania produktów, których przydatność do spożycia może na pierwszy rzut oka budzić wątpliwości.

W Polsce rocznie marnuje się prawie 5 milionów ton żywności

Najwięcej wyrzucają jej konsumenci – blisko 3 miliony ton zmarnowanego jedzenia pochodzi z gospodarstw domowych. Aż 70,3% wyrzucanej przez nich żywności to gotowe, niespożyte posiłki.

Ograniczanie marnowania żywności jest jednym z kluczowych zobowiązań w ramach strategii zrównoważonego rozwoju przyjętej przez sieć Biedronka. Od 2016 roku Biedronka realizuje projekt przekazywania artykułów żywnościowych z krótkim terminem przydatności do spożycia na poczet Organizacji Pozarządowych wspierających osoby w potrzebie. Obecnie sieć współpracuje z ponad 150 organizacjami, które do tej pory otrzymały ponad 15 tys. ton artykułów wartych ponad 198 mln zł.

Jako sieć Biedronka kompleksowo podchodzimy do tematu ograniczania marnowania żywności. Oprócz przekazywania produktów z krótkim terminem przydatności dokładamy wszelkich starań, aby edukować naszych klientów w zakresie podejmowania świadomych wyborów zakupowych. Za pomocą tegorocznej odsłony Dobrej Torby już po raz trzeci przekazujemy treści pozwalające na odpowiedzialne i bezpieczne przechowywanie żywności oraz wspieramy naszego ważnego partnera – Banki Żywności - mówi Zofia Fabirkiewicz, Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Biedronka.

Dobra Torba jest dostępna we wszystkich sklepach Biedronka w cenie 1,29 zł.

Pozytywna zmiana nawyków konsumenckich może nastąpić przede wszystkim na drodze budowania świadomości. Dlatego tak ważne jest prowadzenie działań edukacyjnych wśród klientów sklepów. Dzięki współpracy z siecią Biedronka przy projekcie Dobra Torba możemy wspólnie pokazać, jak unikać marnotrawstwa poprzez np. planowanie zakupów lub właściwe przechowywanie żywności. W ten sposób promujemy odpowiedzialne zachowania wśród klientów - powiedział Błażej Krasoń, wiceprezes Zarządu FPBŻ.

Akcja sieci Biedronka i Federacji Polskich Banków Żywności nawiązuje do przypadającego na 29 września Międzynarodowego Dnia Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności. Dobra Torba to wspólna inicjatywa Biedronki i Federacji Polskich Banków Żywności - organizacji skupiającej instytucje zajmujące się przekazywaniem żywności potrzebującym, a więc ratowaniem jej przed zmarnowaniem.

(28.09.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca