Pierwsze w tym roku spotkanie Porozumienia dla Mleczarstwa. O czym rozmawiano?

10 lipca br. w siedzibie KZSM Zw. Rew. w Warszawie odbyło się spotkanie Porozumienia dla Mleczarstwa, w skład którego wchodzą: Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Krajowe Stowarzyszenie Mleczarzy, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Polska Izba Mleka oraz Związek Polskich Przetwórców Mleka.

Uczestnicy spotkania Porozumienia dla Mleczarstwa
W spotkaniu wzięli udział: Arkadiusz Pisarek – Prezes Zarządu KZSM ZR, Wiesław Żebrowski – Zastępca Prezesa Zarządu KZSM ZR, Agnieszka Maliszewska- Dyrektor Biura PIM, Marcin Hydzik – Prezes Zarządu ZPPM; Leszek Hądzlik – Prezydent PFHBiPM, Dorota Grabarczyk – analityk rynku mleka PFHBiPM, Tadeusz Proczek – Prezes Zarządu KSM, Andrzej Babuchowki – Prezes Zarządu Instytutu Innowacji Przemysłu Mleczarskiego.
Posiedzenie otworzył Arkadiusz Pisarek, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew. , który obecnie przewodniczy Porozumieniu.

Czy powstanie wreszcie strategia dla mleczarstwa?
Podczas Posiedzenia dyskutowano m.in. nad Strategią promocji dla branży mleka i przetworów mlecznych na rok 2025, która będzie drogowskazem do przyznawania środków w ramach Funduszu Promocji Mleka. Kolejnym ważnym omówionym obszarem była kwestia współpracy z EDA, czyli stanowisko EDA w sprawie środków związanych z rolnikami w łańcuchu dostaw żywności oraz obsada przez przedstawicieli Polski poszczególnych stanowisk i komisji problemowych w EDA.
Członkowie Porozumienia omówili również aktualną sytuację w sektorze mleczarskim.
To było bardzo owocne i ciekawe spotkanie – wszystkie organizacje mleczarskie w jednym miejscu i w jednym czasie – podkreślił Marcin Hydzik, Prezes ZPPM.
Przypomnijmy, Porozumienie dla Mleczarstwa powstało w październiku 2020 roku.  Jest platformą do uzgadniania opinii producentów i przetwórców mleka, w celu wypracowywania jednolitego stanowiska i koordynowania działań związków branżowych w mleczarstwie; jest to pierwsza udana próba zjednoczenia wysiłków pięciu organizacji działających na tym samym rynku mleka.
 

Współpraca