Podejście silosowe to tylko pierwszy etap omnichannel

10.08.2016 -
E-commerce ulega ciągłym zmianom dzięki kolejnym innowacjom technologicznym, nowemu spojrzeniu na biznes oraz dzięki zmianom nawyków konsumentów. Technologiczna firma Criteo zleciła firmie badawczej Ovum przeprowadzenie badania dotyczącego perspektyw branży e-commerce za 10 lat. Jeden z wniosków badań dotyczy ewolucji omnichannel.
– Pierwsza faza ewolucji omnichannel, którą dzisiaj obserwujemy, jest często charakteryzowana jako podejście silosowe, w którym poszczególne kanały samodzielnie realizują funkcje marketingu, sprzedaży, księgowości i łańcucha dostaw – wyjaśniają autorzy badania.
Tłumaczą, że jest to podejście wielu niezintegrowanych kanałów sprzedaży. Przekaz marketingowy, ceny i dostępność produktów mogą być niespójne na przestrzeni kanałów, powodując frustrację użytkowników.
– Oczekujemy, że w 2026 roku sprzedawcy, zamiast myśleć w kategorii kanałów, będą postrzegać punkty kontaktu klienta współdziałające razem, aby dostarczyć klientowi zintegrowane, spójne doświadczenie marki – mówią autorzy badania.
Dodają, że wzrost odnotują sprzedawcy, którzy umożliwią klientowi zakup w dowolny sposób, w każdym miejscu i czasie.
– Realizacja tej wizji będzie wymagać znaczących inwestycji w technologię oraz logistykę i może okazać się dużym wyzwaniem dla mniejszych sprzedawców wywodzących się ze świata fizycznej sprzedaży – podsumowują autorzy badania.
W badaniu przeprowadzonym przez Ovum na zlecenie Criteo wzięli udział kluczowi uczestnicy ekosystemu e-Commerce, w tym wiodące marki detaliczne z różnych branż. Wnioski pozwoliły stworzyć wizję przyszłości i obalić powszechne mity dotyczące rynku e-Commerce.
(10.08.2016 za portalspozywczy.pl, hot. Shutterstock)