Polacy wybrali najlepsze gazetki promocyjne w kraju. 8 sieci handlowych z nagrodami
W trzeciej edycji programu branżowego BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów zebrano i przeanalizowano przeszło 4 mln opinii Polaków. W sumie blisko 120 tys. osób oceniło aktywność sieci handlowych w sześciu kategoriach. Shopperzy zdecydowali, które sklepy w poszczególnych formatach mają najbardziej przejrzyste i estetyczne publikacje z promocjami, a także najlepiej sprofilowane pod oczekiwania i potrzeby konsumenckie. W gronie tegorocznych laureatów nagrody „GAZETKA ROKU” znalazły się takie sieci, jak Lidl Polska, Auchan Supermarket, Kaufland, Żabka, Rossmann i PEPCO.
Ponadto organizatorzy dodatkowo wyróżnili Stokrotkę oraz JYSK.
W ramach III już edycji ogólnopolskiego programu branżowego BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów Polacy ponownie ocenili aktywność 84 sieci handlowych. Przez blisko 7 miesięcy zbierano opinie konsumentów. W główniej mierze pytano shopperów, które gazetki są najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej sprofilowane w kwestii bieżących oczekiwań oraz potrzeb konsumentów. W konsekwencji blisko 120 tys. osób podzieliło się ponad 4 mln spostrzeżeń.
I tak wśród dyskontów tytuł „GAZETKA ROKU” przypadł sieci Lidl Polska. Jak komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w zwycięskiej firmie, celem sieci jest oferowanie klientom szerokiej gamy produktów w atrakcyjnych, niskich cenach. Gazetki są ważnym kanałem komunikacji z klientami, dlatego Lidl Polska zawsze dba o to, aby aktualna oferta produktów była rzetelnie i przejrzyście opisywana. Sieć szczególnie promuje korzystanie z gazetek elektronicznych w trosce o ochronę zasobów naturalnych oraz przyszłość naszej planety.
Wśród supermarketów zwyciężyła sieć Auchan Supermarket. Z kolei w grupie hipermarketów wygrał Kaufland.
– To dla nas wielki zaszczyt móc odbierać nagrodę w kategorii GAZETKA ROKU. Wyróżnienie po raz kolejny utwierdza nas w przekonaniu, że podejmowane każdego dnia starania, mające na celu prezentację naszej oferty w sposób rzetelny i atrakcyjny, są doceniane przez najważniejszego odbiorcę – samego klienta. Z pewnością nie zatrzymamy się w miejscu i będziemy nadal poszukiwać kolejnych sposobów na doskonalenie wszelkich materiałów, które trafiają w ręce konsumentów – zapewnia Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.
W grupie convenience wygrała Żabka. Jak przekazało Biuro Prasowe sieci, Żabkę niezwykle cieszy fakt, że klienci po raz kolejny doceniają jej pracę. To motywuje laureata do poszukiwania nowych sposobów jeszcze lepszego przedstawiania unikalnej oferty produktowej. Sieci zależy na tym, aby jej gazetka była przyjazna i czytelna, ale także spójna z charakterem komunikacji w innych kanałach.
Z kolei wśród drogerii zwyciężył Rossmann. Jak mówi Jakub Jankowski, Starszy Specjalista ds. Public Relations z wygranej sieci, na końcowy efekt pracuje doświadczony zespół specjalistów i ekspertów. Rossmannowi zależy na tym, aby gazetki były czytelne i przejrzyste dla klientów. Dzięki temu z dużą łatwością mogą znaleźć w nich to, czego szukają – jakościowe produkty w korzystnych cenach. Firma stale zmienia i rozwija publikację promocyjną, tworząc ją jeszcze bardziej przyjazną dla konsumentów. Otrzymana nagroda to dowód na to, że Rossmann idzie dobrą drogą.
Natomiast w kategorii dom i ogród statuetka powędrowała do PEPCO. Marta Golińska, Specjalista ds. Promocji w wygranej sieci, przekonuje, że zwycięstwo w programie BLIX AWARDS ma ogromne znaczenie dla PEPCO. Cały zespół bardzo się cieszy, że został doceniony przez konsumentów. Jeżeli gazetka do nich trafia, jest chętnie oglądana i powoduje, że dzięki niej klienci wiedzą, że znajdą wysokiej jakości produkty z różnych kategorii, w najlepszych cenach, to dla PEPCO powód do dumy.
Oprócz nagród głównych organizatorzy zdecydowali o przyznaniu specjalnych wyróżnień dwóm sieciom handlowym. W grupie supermarketów została doceniona Stokrotka.
– Zdaniem członków kapituły, po zapoznaniu się z całoroczną ofertą sieci, należy stwierdzić, że jej gazetki charakteryzują się wyjątkową estetyką i czytelnością, a zawarte w nich oferty są odpowiednio dopasowane do formatu sklepów. Ponadto ceny produktów są czytelne i wyraźnie oznaczane – wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły programu BLIX AWARDS.
Kolejne wyróżnienie, tym razem w grupie dom i ogród, otrzymała sieć JYSK. Kapituła w największej mierze doceniła estetykę i układ gazetek. Zwróciła też uwagę na sposób linkowania produktów w elektronicznych publikacjach, gdzie użytkownicy chętnie i w łatwy sposób przechodzą z e-wydania do sklepu online. Publikacje mają też atrakcyjną dla konsumentów długość oraz są odpowiednio często i nienachalnie emitowane, co zwróciło szczególną uwagę członków kapituły.
(Informacja BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów)