Polmlek w Afryce: polskie marki na marokańskiej ziemi
Wzmocnienie afrykańskiej marki Jibal, uruchomienie nowych linii produkcyjnych oraz poszerzenie gamy produktów marokańskiej spółki – Polmlek ogłosił plany rozwoju przejętej od francuskiego koncernu Bel mleczarni Safilait w Maroku.
30 listopada Grupa Polmlek formalnie przejęła zarządzanie spółką Safilait – kupioną od francuskiego giganta mleczarskiego Grupy Bel. Nowa spółka Polmleku kierowana będzie przez Dariusza Gurzyńskiego, menadżera z wieloletnim doświadczeniem w branży mleczarskiej, również w pracy w międzynarodowych zespołach. Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski stawiają na tworzenie solidnego zespołu ludzi na miejscu, w oparciu o specjalistów Safilait i ogłaszają plany rozwoju marokańskiego zakładu. Priorytetem jest wzmocnienie marki Jibal – znanej na afrykańskim rynku ze sprzedaży świeżych i fermentowanych wyrobów mleczarskich, oraz mleka UHT. Produkcja w Maroko będzie w najbliższym czasie poszerzona m.in. o sery dojrzewające, a gamę sprzedawanych pod marką Jibal produktów uzupełnią także te wytwarzane przez Polmek w polskich zakładach, w tym soki produkowane w Tymienicach (Fortuna należąca do Grupy Polmlek). Jak wylicza Jerzy Borucki, Safilait utrzyma także produkcję marek prywatnych wytwarzanych dotąd w marokańskim zakładzie. Marki prywatne dla kontrahentów Safilait będą również powstawały w Polsce.
Współwłaściciel Grupy Polmlek zakłada podwojenie obrotów Safilait do końca 2023 roku.
Safilait jest jednym z trzech największych producentów wyrobów mleczarskich w Maroko. Jibal to marka rozwijana dotąd przez Bel, doskonale znana w Afryce Północnej.
(Informacja AGROIndustry)