Prezes Hochland Polska podsumowuje rok. „Osiągnęliśmy rentowny wzrost"

Hochland pracuje z grupą sprawdzonych dostawców, aktualnie jest to około 500 gospodarstw. Zanotowaliśmy wyższy niż w poprzednich latach wzrost skupu mleka i udało się nam zwiększyć produkcję. Osiągnęliśmy rentowny wzrost – mówi Maciej Tomaszewski, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.

Praca nad dobrostanem przynosi efekty
Maciej Tomaszewski zaznacza, że kilka lat temu, firma wspólnie ze swoimi partnerami, zainwestowała w pracę nad dobrostanem i to przynosi wymierne efekty. Dostawcy firmy nie tylko zwiększają ilość mleka, ale także dbają o jego jakość, co przekłada się również na finalne produkty produkty Hochland.

Hochland promuje przede wszystkim dobry skład mleka, dlatego uświadamiamy rolników, że mają realny wpływ na ostateczną stawkę za mleko w skupie. Podkreślamy ten aspekt podczas licznych szkoleń i w ramach pracy bezpośrednio z gospodarstwami. Podsumowując - stawiamy na jakość naszych produktów a ona pochodzi z mleka dostarczanego od naszych dostawców – wyjaśnia prezes Tomaszewski


Hochland osiągnął rentowność w 2024 roku
Dla Hochland to był kolejny dobry rok. Firma umocniła pozycję jednego z liderów na rynku markowych serów w Polsce dzięki znaczącemu wzrostowi produkcji w zakładach w Węgrowie i Kaźmierzu, zrealizowała zakładane cele i osiągnęła rentowny wzrost w Grupie Hochland.

Maciej Tomaszewski podkreśla, że pomimo faktu, że nadal funkcjonujemy na bardzo wymagającym rynku, uzależnionym od dużych wahań cen mleka, utrzymaliśmy stabilny rozwój sprzedaży w kluczowych obszarach biznesowych. Istotnym aspektem jest dla nas innowacyjność - zgodnie ze strategią Grupy dążymy bowiem do celu, jakim jest organizacja bazująca na danych (data-driven). Dlatego cieszę się, że z sukcesem zakończyliśmy prace nad największą międzynarodową operacją w historii firmy związane z cyfryzacją – przejściem na system SAP o nazwie S/4HANA
– mówi Prezes Zarządu Hochland Polska.
Wśród planów na rozpoczęty właśnie rok, wymienia m.in.inwestycje w najsilniejsze marki firmy, takie jak Hochland, Almette, Valbon


Dalsza realizacja strategii firmy
Jak mówi Tomaszewski, strategia firmy Hochland opiera się na jednym z filarów jakim jest „Profitowy Wzrost". Dlatego również w tym roku zarząd będzie dążył do zwiększania rentowności, aby wygenerować środki na dalszy rozwój zarówno w produkty czy linie produkcyjne.

Oczywiście istotnym obszarem są również inwestycje marketingowe w nasze brandy. Przykładem może być nowa komunikacja wizerunkowa Hochland, która koncentrowała się na wzbudzaniu pozytywnych emocji u konsumentów oraz wzmocnieniu ich więzi z marką. Kampanii telewizyjnej towarzyszyła szeroka komunikacja w internecie i mediach społecznościowych, a także w kinach i na nośnikach DOOH – mówi Maciej Tomaszewski
Jeśli chodzi o 2025 rok, to zarząd planuje znaczące zwiększenie mocy produkcyjnych w Polsce w wiodących kategoriach. Poprzez te inwestycje firma chce bardziej elastycznie reagować na rosnący popyt na rynku polskim i rynkach zagranicznych.


Funduszu Ochrony Rolnictwa jest poważnym i niepotrzebnym obciążeniem
Hochland należy do Polskiej Izby Mleka. Zapytany, czego firma oczekuje od organizacji mleczarskich powiedział, iż rzeczywiście mamy kilka organizacji branżowych, które mocno działają na rzecz promocji mleka, zajmują się problemami przetwórców, hodowców, mają swoje cele.

Na pewno lobbują i działają w najlepszej wierze np. w kwestii wyłączenia opakowań produktów mleczarskich z opłat kaucyjnych, czy na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt. Sądzę, że wyzwania są nadal spore i warto tworzyć więcej wspólnych inicjatyw, aby mówić mocnym, jednolitym głosem, np. w kwestii Funduszu Ochrony Rolnictwa, który jest niezwykle obciążający dla producentów – zauważył Maciej Tomaszewski.
 

Współpraca