Reklama mleka Łaciate nie sugeruje przewagi mężczyzn nad kobietami

16.12.2016 -

Komisja Etyki Reklamy zadecydowała, że reklama outdoorowa mleka Łaciate (produkowanego przez SM Mlekpol) z hasłem „Białe po mamie, zdrowe po byku, Łaciate samo mleko” nie zawiera treści dyskryminujących lub sugerujących nierówność płci.

Do KER wpłynęła skarga na reklamę outdoorową mleka Łaciate, produkowanego przez SM Mlekpol, z hasłem: „Białe po mamie, zdrowe po byku, Łaciate samo mleko”. Na plakacie obok hasła widać krowę i byka, siedzących tyłem do widza na łące i przytulających się. W opinii osoby skarżącej tę reklamę, wykorzystany w niej slogan jest seksistowski, bo sugeruje nierówność płci, a ponadto – przewagę fizyczną mężczyzn i bliżej nieokreślone, acz niewielkiej wartości, w porównaniu z cechami po ojcu, cechy dziedziczone po matce („białe” kontra „zdrowe”). „Dodatkowo zastanawia fakt użycia słowa „byk” zamiast „tata” (jak się wydaje – powinno być to analogicznie jak do „mamy”). Czy jest to promocja zdrady małżeńskiej?” – napisano w skardze.

Przedstawiciele Mlekpolu w odpowiedzi na skargę wyjaśnili KER, że w zamyśle twórców reklamy kampania mleka Łaciate opisująca miłosną historię białej krowy i czarnego byka, miała za zadanie podkreślić fakt, że reklamowane mleko jest po prostu zdrowe.

KER uznała, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. Stwierdziła, że nie zawiera ona treści dyskryminujących czy też sugerujących nierówność płci.

(16.12.2016 za Wirtualnemedia.pl)


Współpraca