SIAL PARIS potwierdza swój status wiodącego wydarzenia sektora spożywczego

Targi SIAL Paris zamknęły swoje podwoje. Wyniki są niezwykle pozytywne: jest to pierwsza światowa impreza tej skali, która odniosła sukces i powróciła do rezultatów sprzed pandemii, biorąc pod uwagę zarówno liczbę odwiedzających, jak i wystawców. Targi gościły ponad 7 000 wystawców ze 127 krajów (90% spoza Francji) i odnotowały frekwencję zbliżoną do tej z edycji 2018 na poziomie 265 000 odwiedzjących. Jeszcze bardziej spektakularny jest odsetek odwiedzających spoza Francji (85% wizytoratu), w tym 50% gości stanowili importerzy/eksporterzy. Targi odwiedziło 8 000 top buyersów, których portfel zakupowy przedstawia wartość ponad 50 miliardów euro.

Targi dotrzymały wszystkich obietnic dotyczących ponownego połączenia przedstawicieli sektora i umocniły swoją pozycję jako najważniejszego spotkania biznesowego światowego sektora spożywczego.

Światowe spotkanie innowacji i dyplomacji spożywczej

Ta edycja, która rozpoczęła się po raz pierwszy w sobotę, była prawdziwym połączeniem składników, przepisów i smaków, globalną witryną sektora Planet Food skupiającą aktorów, wynalazców, producentów, przedsiębiorców, dystrybutorów i restauratorów.

– To prawdziwe światowe laboratorium innowacji spożywczych ze wszystkimi jej składnikami. Przemysł spożywczy wykazał swoją odporność i niesamowitą zdolność do sprostania ogromnym wyzwaniom wykarmienia 10 miliardów ludzi do 2050 r., przy jednoczesnej ochronie planety i promowaniu etyki – podkreśla Nicolas Trentesaux, dyrektor generalny Grupy SIAL Network.

Spostrzeżenie, które współbrzmi ze słowami patrona targów, szefa kuchni Mauro Colagreco, który użył tej pięknej formuły: Historia ludzkości została zbudowana na wielkich marzeniach, które stały się rzeczywistością, a ostatecznie normą, dlatego ważne jest, aby nie przestawać marzyć.

Zaproszenie do podjęcia zmian i ciągłego wprowadzania innowacji

Targi SIAL Paris to wyjątkowa i wszechstronna mieszanka doświadczeń w branży spożywczej.

Sektory, które się liczą i które pozostają, nowe przestrzenie, młode firmy, które w przyszłości będą tworzyć sektor spożywczy we Francji, w Stanach Zjednoczonych, w Korei lub gdzie indziej.

– Prezentowane były zarówno produkty premium, produkty pochodzące z bardziej zrównoważonych, który chce jednocześnie sprawić sobie przyjemność, zadbać o swoje zdrowie i zwraca uwagę na swoją siłę nabywczą – Audrey Ashworth, Dyrektor Targów SIAL Paris.

W ciągu 5 dni na targach odbyło się 120 oficjalnych wizyt międzynarodowych, obecnych było także 3 ministrów Republiki Francuskiej, co dowodzi, że żywność i gastronomia są coraz ważniejszymi dźwigniami komunikacji między krajami i narzędziami dyplomacji.

Po raz pierwszy Włochy były najbardziej reprezentowanym krajem na Targach SIAL, z ponad 800 wystawcami, którzy promowali piękną, smaczną i łatwą do wykonania kuchnię. Podczas tegorocznej edycji odnotowano znaczącą frekwencję z krajów europejskich oraz bardzo silną obecność handlowców tureckich, amerykańskich, koreańskich i brazylijskich. Korea Południowa to nowy obszar ekspresji smaków, w którego pawilonie reprezentowane były 132 marki, prezentowane przez koreańskich szefów kuchni oraz znanego francuskiego szef kuchni Erica Trochon.

Korea Południowa zdobyła także nagrodę SIAL Innovation Grand Prix w kategorii Pikantnych Produktów Spożywczych za liofilizowaną wersję dania będącego symbolem jej dziedzictwa kulinarnego: kimchi.

Own the change, tematyka silnie obecna w animacjach SIAL Innovation, SIAL Talks i SIAL Startup

Targi SIAL nie mogły mieć lepszego tematu przewodniego niż „OWN THE CHANGE”, który podkreśla to, co wszystkie podmioty wdrażają z zaangażowaniem w innowacje, produkcję, dystrybucję, konsumpcję w bardziej etyczny sposób. Sposób dla SIAL na prezentowanie scenariuszy przyszłości, które pomogą profesjonalistom przewidzieć, co będzie jutro, zarówno pod względem nowych składników i technologii, jak i oczekiwań konsumentów związanych ze zdrowiem, autentycznością, przejrzystością i zdrowym odżywianiem.

Aby zwiększyć tę dynamikę, powstała nowa platforma BtoB CXMP umożliwiająca wymianę online między wystawcami i odwiedzającymi, która będzie kontynuowana także poza targami. Niezbędne narzędzie biznesowe w służbie profesjonalistów, które odnotowało już ponad 6 milionów odsłon.

Ekipa Targów SIAL PARIS już rozpoczyna przygotowania do kolejnej edycji, która odbędzie się od 19 do 23 października 2024 r. i po raz kolejny zmobilizuje wszystkich profesjonalistów Planet Food do świętowania znaczącej rocznicy: 60-lecia targów!

Targi w Paryżu zamknęły swoje podwoje, ale pod koniec roku SIAL Network wciąż ma w zanadrzu 3 wspaniałe wydarzenia: SIAL Interfood Dżakarta, SIAL India w New Delhi i SIAL China w Szanghaju.

5 dni bogatego programu:

SIAL Innovation Witryna nowości wyselekcjonowanych spośród 1800 zgłoszonych innowacji i 21 laureatów ogłoszonych podczas ceremonii wręczenia nagród SIAL Innovation Grand Prix 2022.

SIAL Talks – 76 konferencji i debat z udziałem 116 prelegentów wysokiego szczebla, aby wspólnie podzielić się refleksjami na temat talerza jutra. Nagrania wkrótce będą dostępne na sialparis.fr

SIAL Insights – 5. część ekskluzywnego i niepublikowanego badania przeprowadzonego przez Kantar we współpracy z firmą ekspercką w zakresie innowacji żywnościowych ProtéinesXTC, uzupełniona badaniem trendów w cateringu poza domem, przeprowadzonym przez NPD (link to insight), aby każdy mógł pomyśleć o swoich kolejnych działaniach.

SIAL Startup – Wybór 55 nowych koncepcji zgrupowanych po raz pierwszy razem w dedykowanej wiosce wśród ponad 650 niezwykle dynamicznych młodych firm obecnych na targach i pierwszym „SIAL Startup Invest” – wydarzeniu z wystąpieniami dla inwestorów.

SIAL Future Lab – Interaktywna przestrzeń, która umożliwia odkrywanie przyszłości naszej żywności do 2030 roku, od pola do stołu.

SIAL La Cuisine – 750 gości przyjętych w restauracji gastronomicznej SIAL oraz liczne pokazy kulinarne w wykonaniu utalentowanych szefów kuchni.

(Informacja SIAL Paris)


Współpraca