Spada popyt na mleko w proszku
28.09.2022 -
W ostatnich tygodniach obserwujemy spadek popytu na mleko w proszku m.in. w Chinach z powodu obostrzeń covid’owych, ale również w Afryce i na innych rynkach – mówi Andrzej Mirowski, Dyrektor Komunikacji Agus.
Odbiorcy mleka w proszku szukają tańszych zamienników
Kraje afrykańskie zmagają się z wieloma wyzwaniami. Wysoka inflacja oraz zaporowe ceny towarów importowanych sprawiają, że powszechnie stosowane tam mleko w proszku staje się zbyt drogie, a klienci poszukują tańszych alternatyw. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów Agus oferuje budżetową wersję mleka w proszku w formie instant, pod marką Majestic. Produkt nadaje się idealnie np. do przygotowania szklanki mleka czy dodatek do kawy bądź herbaty – mówi Andrzej Mirowski.
Zwraca uwagę, że tańszych, ale nadal jakościowych zamienników poszukują także klienci przemysłowi, głównie z segmentu piekarniczego i cukierniczego oraz produktów mlecznych. W związku z sytuacją na rynku wprowadzają rozwiązania optymalizujące koszty produkcji, również w odniesieniu do wykorzystywanych surowców. - Odpowiedzią na te potrzeby jest nasza marka Milky, odpowiednia do zastosowania w przemyśle – zaznacza.
Kryzys do końca roku
Agus przewiduje, że ograniczenie globalnego popytu na mleko w proszku może potrwać nawet do końca roku. Może tak być m.in. w związku z kosztami wytwarzanych w Europie produktów, które będą wysokie m.in. ze względu na wzrost cen gazu oraz ogólny kryzys energetyczny dotyczący również obaw o samą dostępność energii.
Doskonałym miejscem do omówienia sytuacji rynkowej, porozmawiania o głównych wyzwaniach i trendach konsumenckich będą zbliżające się międzynarodowe targi żywności – SIAL Paris. Agus, jako firma spożywcza wiodąca w mleczarstwie, napojach, przekąskach, produktach śniadaniowych będzie obecna na tym wyjątkowo ważnym dla branży wydarzeniu ze swoją ofertą produktową - mówi Andrzej Mirowski.
Agus
Agus jest firmą spożywczą, wiodącą w mleczarstwie, napojach, przekąskach, produktach śniadaniowych i wielu innych kategoriach na radarze. Misją firmy jest dostarczanie ludziom żywności i napojów. DNA Agus opiera się na zdobywaniu serc klientów na całym świecie poprzez innowacje i tworzenie jedzenia oraz napojów spełniających ich codzienne potrzeby i pragnienia. Uznane międzynarodowe i regionalne marki Agus to Royal Milk, Olimp Milk, Diamond Milk, Imperial, Pride, Majestic, Milmo, Milky i Hello Day! Obszarem działania firmy są głównie Afryka, Ameryka Środkowa, Bliski Wschód i Europa.
(28.09.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)