Spadki sprzedaży w hipermarketach sięgnęły – 20,4% w kwietniu

10.06.2020 -

Z prezentacji Eurocash dla inwestorów wynika, że dynamika sprzedaży detalicznej spadła o w kwietniu 2020 roku o 22,9%, dynamika PKB w I kw.spadła do 2%, zaś dynamika inflacji w kategorii żywność i napoje spadła w maju do 2,9%

Wskaźnik ufności konsumenckiej spadł do historycznie niskich poziomów – 30% wskaźnik bieżący i 37% wskaźnik wyprzedzający. 6% Polaków aktualnie nie pracuje z powodu COVID-19 90% Polaków postrzega COVID-19 jako wysokie zagrożenie dla polskiej gospodarki39% Polaków przyznaje, że ich sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z COVID-19.

Konsumenci wybierają lokalne sklepy, położone blisko domu w których czują się bezpiecznie, czynniki te stały się ważniejsze niż cena. Częstotliwość dokonywanych zakupów uległa zmianie ze względu na COVID-19. W czerwcu 2019 zakupy codzienne deklarowało 55% badanych. Obecnie jest to 33% Wzrosła do 45% z 38% liczba robiących zakupy 2-3 razy w tygodniu oraz z 6 do 20% tych, którzy na zakupy idą raz w tygodniu.

Pomimo tego w ostatnim czasie najbardziej ucierpiały hipermarkety, wielkanocne zakupy zrobiono głównie w dyskontach.Zakupy na zapas realizowane w marcu w supermarketach.

W kwietniu jak wynika z danych Nielsen hipermarkety odnotowały spadek sprzedaży o 20,4%, supermarkety spadki o 2,1% (ale w marcu miały wzrosty o 24,3%), a dyskonty rosły o 13,6% zarówno w kwietniu jak i 17% w maju.

Duże i średnie sklepy spożywcze zanotowały odpowiednio spadek o -1,3% i wzrost o 0.7% w kwietniu i wzrost o 15,2% i 8,9% w marcu. Obecnie średnia wartość transakcji w sklepach małego formatu to 21,11 zł względem 17,15 zł na początku marca br.

Największą dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech miesiącach odnotowują produkty podstawowe +27%, konserwy +21,8% sery i art. kulinarne +13%

(10.06.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca