SwipBox wprowadza ekologiczny koncept elektronicznych etykiet dla opakowań wielokrotnego użytku
SwipBox, jako firma odpowiedzialna społecznie, w reakcji na zachodzące zmiany klimatyczne wdraża inteligentne etykiety elektroniczne dla przesyłek. Rozwiązanie pod nazwą SwipBox Circuit, które będzie dostępne również w Polsce, umożliwia sklepom internetowym i dostawcom usług logistycznych ponowne wykorzystanie opakowań w cyklu zamkniętym nawet do 1000 razy.
Popularność zakupów online eksplodowała na całym świecie, co wiąże się ze wzrostem liczby przesyłek dostarczych za pomocą automatów SwipBox. Ekologiczny koncept opakowań wielokrotnego użytku pozwala na ich ponowne wykorzystanie w obiegu zamkniętym, realnie ograniczając liczbę wyrzucanych kartonów. Ze SwipBox Circuit mogą korzystać wszystkie podmioty z branż e-commerce oraz KEP, które dbają o środowisko naturalne poprzez redukcję ilości generowanych odpadów.
– Z uwagą śledzimy, a następnie implementujemy innowacyjne rozwiązania, które usprawniają nasze automaty. Zrównoważony rozwój jest jednym z naszych kluczowych priorytetów. Zewnętrzne urządzenia Infinity są wyjątkowo energooszczędne i łatwe w demontażu, ponieważ aż w 98,8% podlegają recyklingowi. Dzięki nowej koncepcji etykiet dla opakowań, wprowadzamy również wysoce zrównoważone rozwiązanie wysyłkowe – powiedział Allan Kaczmarek, założyciel SwipBox.
Obecnie konsument odbiera paczkę, przywozi ją do domu, rozpakowuje i z reguły wyrzuca opakowanie kartonowe, którego żywotność wynosi średnio 24 godziny. Teraz może zwrócić je kurierowi na potrzeby kolejnych przesyłek w obiegu zamkniętym.
SwipBox uruchamia nowy koncept tej jesieni, aby zmniejszyć ślad klimatyczny i wesprzeć swoich partnerów w spełnieniu unijnych regulacji zawartych w dyrektywie 94/62/WE, dotyczącej opakowań oraz odpadów opakowaniowych. – Do końca 2025 roku co najmniej 65% wszystkich odpadów z opakowań będzie poddanych recyklingowi. Rozwiązanie Circuit, które w początkowej fazie będziemy pilotować z jednym z naszych zaufanych partnerów, ułatwi dostawcom logistycznym skuteczną realizację tych założeń – dodał Mark Yeoman, dyrektor ds. rozwoju handlowego w SwipBox.
Nowe etykiety na opakowania mogą zostać ponownie wykorzystane nawet do 1000 razy. Rozwiązanie jest przystosowane do wszystkich rodzajów opakowań wielorazowego użytku.
(Informacja SwipBox)