Tesco i Lidl kłócą się o logo. Kto ma rację? Zadecyduje sąd

08.02.2023 -

7 lutego Tesco i Lidl wymienili oskarżenia o kopiowanie marek i oszukiwanie klientów w londyńskim Sądzie Najwyższym w sporze dotyczącym użycia w logo żółtego koła na kwadratowym niebieskim tle.

Lidl pozwał Tesco w 2020 roku, wkrótce po tym, jak lider rynku brytyjskiego, z 27,5% udziałem, przyjął żółte koło na niebieskim tle, aby promować swój program rabatowy "Clubcard Prices".

Tesco i Lidl w sporze o znak towarowy

Niemiecka grupa dyskontowa twierdzi, że Tesco celowo skopiowało znak towarowy Lidla, aby wprowadzić w błąd klientów, aby myśleli, że ceny w obu sieciach są porównywalne.

Jak podał Reuters, Tesco twierdzi, że nie używa znaku towarowego Lidla, tzn., że żółte koło na niebieskim tle, bez towarzyszących słów nigdy nie było używane w komunikacji z klientami. Dodatkowo prawnicy sieci starają się udowodnić, że Lidl zgłosił je jako znak towarowy w „złej wierze”.

Prawnik Lidla powiedział pierwszego dnia procesu, że konsumenci są oszukiwani przez promocję Tesco, co oznacza, że Lidl, który ma 7,1% udziału w rynku w Wielkiej Brytanii, traci przez to klientów.

- Jeśli sąd nie podejmie działań, konsumenci mogą sądzić, że ceny w Tesco są takie same jak w Lidlu, co oznacza, że mogę po prostu robić zakupy w Tesco. Będą w rezultacie oszukiwani i zapłacą wyższe ceny – podkreślił Brandreth w dokumentach sądowych.

Lidl oskarżony o kopiowanie brandów znanych marek

Ale prawnik Tesco, Hugo Cuddigan, oskarżył Lidla o hipokryzję i powiedział, że kopiuje branding znanych produktów.

Claire Farrant, dyrektor marketingu Lidla GB, przyznała natomiast sądowi jako dowód, że polityką firmy nie jest wykorzystywanie rozpoznawalności i reputacji uznanych marek.

Cuddigan powiedział jednak, że to nie przypadek, że ciasteczka "Neo" marki własnej Lidla są sprzedawane w niebiesko-białych opakowaniach i że "nieuniknione jest… że nieostrożni klienci kupią Neo z półki, myśląc, że to Oreo".

- Lidl nie skopiował marki Oreo - powiedział Farrant, dodając: "Nasi klienci są świadomi tego, co kupują".

Oreo są produkowane przez Mondelez International.

(08.02.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca