W 2022 roku wspólnie ocalili przed zmarnowaniem ponad 412 tysięcy kg jedzenia!
W ciągu ostatnich 12 miesięcy użytkownicy aplikacji Foodsi uratowali ogromne ilości jedzenia, które w innym wypadku trafiłyby do kosza. Dla konsumentów to super atrakcyjne cenowo zakupy. Dla przedsiębiorców zaś Foodsi staje się jednym z podstawowych narzędzi usprawniających prowadzenie biznesu. Zamiast martwić się stratami, mogą zarobić na tym, co się nie sprzedało i to jeszcze z korzyścią dla planety.
Według danych Foodsi, użytkownicy w 2022 roku odebrali ponad 825 tysięcy paczek-niespodzianek. Szacunkowo to ponad 412 tysięcy kg jedzenia, które udało się uratować przed zmarnowaniem. Produkcja jedzenia czy innych artykułów to również zużyta woda oraz emisja dwutlenku węgla. Nic nie poszło na marne! Dzięki temu udało się zaoszczędzić ponad milion kg CO2e.
Na ten wynik miała niewątpliwie wpływ szeroko zakrojona kampania reklamowa Foodsi. Została ona przeprowadzona w ostatnim kwartale 2022 roku i miała na celu zwrócenie uwagi na skalę marnowania żywności oraz pokazanie Foodsi jako jednego z rozwiązań tego problemu. Jej przekaz był prosty: Tu się nie marnuje. TU, czyli w Polsce, pod naszym nosem, w naszych domach, w kawiarni na rogu i w sklepie, który codziennie odwiedzamy. Nie marnuje się, bo nie marnują się dobre produkty. Nie marnuje się, bo to my o to dbamy. To bezpośrednia zachęta do podjęcia nawet najprostszych działań, by razem walczyć z food waste.
Poza chęcią dołączenia do inicjatywy less waste, wysoki wzrost zainteresowania aplikacją można zaobserwować również w związku z szybującymi cenami żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić np. na produktach codziennego użytku (m.in. na pieczywie). Zamiast ok. 5 zł za jeden bochenek chleba, w aplikacji zapłacą 9,99 zł lub 14,99 zł (w zależności od lokalu i wielkości paczki) za całą torbę pełną wypieków.
Rekordowym miesiącem w 2022 roku pod względem ilości uratowanych paczek był listopad. Natomiast największą popularnością w aplikacji w tym roku cieszyły się posiłki kuchni włoskiej, polskiej i azjatyckiej. Użytkownicy równie chętnie ratowali słodkie i słone wypieki z lokalnych cukierni, piekarni czy kawiarni
– Blisko 90% mniej zmarnowanych składników i potraw każdego dnia. To kilka kilogramów "uratowanego" pysznego jedzenia – tak ocenił współpracę z Foodsi w 2022 roku Mariusz Olechno, właściciel sieci Koku Sushi.
Wszystko wskazuje na to, że w pierwszej połowie 2023 roku licznik uratowanych paczek wskaże pierwszy milion, a kolejny będzie kwestią kilku miesięcy.
(Informacja Foodsi)