W kontaktach z sieciami łatwiej bronić produktu brandowego

17.10.2016 -

– Im mocniejsza marka, tym lepszy potencjał, aby bronić swojej pozycji. Im więcej marek własnych w portfolio, tym pozycja jest słabsza – mówił Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica podczas debaty „Przemysł mleczarski – branża ma sposób na kryzys i perspektywy na przyszłość” podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016.

– Handel zawsze wykorzystuje sytuację, kiedy spada cena któregoś z surowców, aby uzyskać lepsze ceny od swoich dostawców. Łatwiej negocjować i bronić swojej pozycji, kiedy mamy w swoim portfolio produkty brandowe, nie marki własnej – mówili przedstawiciele branży mleczarskiej podczas FRSiH.

Jacek Migrała, dyrektor generalny firmy Zott Polska potwierdził, że jedna z sieci handlowych jakiś czas temu zwróciła się do spółki z oficjalnym pismem w sprawie obniżenia cen. – W przekazach miękkich wiele firm ma takie oczekiwania. Przez dwa lata udało nam się utrzymać ceny i ich nie obniżać. Udało nam się przetrzymać ten trudny okres – mówił panelista.

Bogdan Woźniak, zastępca prezesa Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu, dodał, że to marka sprzedaje produkt. – Łatwiej broni się pozycji produktu brandowego – podsumował panelista.

(17.10.2016 za portalspozywczy.pl)


Współpraca