Według Valio coraz więcej osób uważa jogurt za źródło niepotrzebnych cukrów

19.02.2016 -
Odpowiedzi konsumentów podczas badań przeprowadzonych na zlecenie Valio wykazały, że konsumenci oczekują niskiego poziomu cukru zwłaszcza od produktów dla dzieci. Jussi Mattson, Category Manager w Valio podkreśla w swojej wypowiedzi, że Finowie uważają produkty dla dzieci za zbyt słodkie. Dyskusja nad kalorycznością produktów jest ciągle aktualna nie tylko w Finlandii, ale także na całym świecie – wskazuje menadżer z Valio.
Ostatnie badania wskazują, że 80% dzieci w Finlandii spożywa za dużo cukru (badania na próbie 2993 dzieci). Co więcej, coraz więcej rodziców uważa jogurty za źródło niepotrzebnego cukru.
Dlatego Valio zdecydowało wypuścić na rynek nową linię jogurtów i puddingów Valio Play, które mają 30% mniej dodanego cukru, a w niektórych produktach nawet 40% mniej cukru. Oprócz wariantu naturalnego dostępne będą jogurty truskawkowe, malinowe, bananowe i z gruszką. Są to produkty bezlaktozowe zawierające szczepy bakterii LGG opatentowane przez Valio oraz witaminy D.
Obecnie 1/3 produktów przekąskowych Valio ma obniżoną kaloryczność. To część 5-letniego programu obniżania kaloryczności produktów rozpoczętego w 2015 roku. Program potrwa do 2020 roku.
(19.02.2016 za Forum Mleczarskie)