Włoskie firmy z branży spożywczej w Polsce

14.09.2015 -

Włoskie firmy z sektora dóbr konsumpcyjnych generują na polskim rynku łącze przychody o wartości 5 mld zł, zatrudniają ok. 4 tys. osób, zaś wartość ich aktywów sięga 4 mld zł – wynika z danych firmy KPMG.

Do największych firm włoskich z branży spożywczej działających w Polsce należą, m.in. Barilla (sprzedaż makaronów), Bolton Polska (sprzedaż gotowych wyrobów spożywczych), Emilgrana Polska (produkcja i sprzedaż sera), Ferrero Polska (produkcja i sprzedaż słodyczy), Frubella (produkcja owoców suszonych, pasteryzowanych i mrożonych), Perfetti Van Melle Polska (sprzedaż słodyczy), Pini Polonia (ubój i przetwórstwo wieprzowiny), czy Polska Woda (produkcja wody butelkowanej). Wśród inwestorów z branży dóbr konsumpcyjnych jest wielu włoskich producentów opakowań, m.in. opakowań do żywności.

Włochy należą do największych bezpośrednich inwestorów zagranicznych w Polsce. Od momentu wejścia Polski do UE bezpośrednie inwestycje włoskie w naszym kraju znacznie wzrosły, przekraczając w 2013 r. 38 mld zł. Najwięcej inwestycji włoskich ulokowano w sektorach finansowym, ubezpieczeniowym i przetwórstwie przemysłowym. W 2013 r. Włochy były szóstym co do wielkości inwestorem bezpośrednim w Polsce.

Jak wygląda struktura bezpośrednich inwestycji włoskich w Polsce? Z 38 mld zł aż 24,3 (63%) przypada na sektor finansowy i ubezpieczenia, 11,2 (29%) przetwórstwo przemysłowe, pozostałe 8% (prawie 3 mld zł) przypada na handel i usługi, budownictwo, działalność naukową i techniczną oraz pozostałe formy działalności.

Od roku widoczny jest gwałtowny wzrost inwestycji włoskich w Polsce. – PAiIZ pracuje obecnie nad włoskimi inwestycjami w Polsce, które mogą dać w sumie pracę ok. 1300 pracowników – mówił podczas polsko-włoskiego forum inwestycyjnego w Mediolanie Sławomir Majman, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Według danych firmy KPMG 60% przebadanych przez tę firmę doradczych firm włoskich działających w Polsce planuje nowe inwestycje w ciągu trzech najbliższych lat. Włoscy przedsiębiorcy będą przede wszystkim zwiększali swoje moce produkcyjne. Mniej niż jedna na pięć firm planujących inwestycje otworzy w Polsce nowy zakład lub biuro sprzedaży.

(14.09.2015 za portalspozywczy.pl)


Współpraca