Żabka: Mamy przewagę technologiczną. Przewidujemy jak klient będzie kupował za 5 lat
07.07.2022 -
W obszarze rozwoju technologicznego, jesteśmy dalej niż jakakolwiek firma handlowa w regionie - podkreśla Grupa Żabka.
W obszarze rozwoju technologicznego, jesteśmy dalej niż jakakolwiek firma handlowa w regionie. I tę przewagę technologiczną wykorzystujemy, by wyznaczać nowe standardy w ekosystemie convenience nieustannie zwiększając wartość dodaną dla klienta - komunikuje Grupa Żabka.
Sieć podaje, że dzięki skali działania, może testować nowoczesne rozwiązania w realnym środowisku, wsłuchując się w opinie klientów.
- Wynosimy convenience na zupełnie nowy poziom – na nowo definiujemy czym jest wygoda zakupów. A to wszystko dzięki technologii. Innowacje pozwalają nam budować wartość w dłuższej perspektywie. Nasze plany i analizy wychodzą dalej niż tylko przyszły rok – przewidujemy, jak klient będzie kupował za 3-5 lat - podkreśla sieć.
-Myśląc o przyszłości handlu mamy do czynienia ze zjawiskiem Phygital. To słowo opisujące trend podnoszenia fizycznego doświadczenia marki za pomocą komponentu cyfrowego – lub na odwrót. Intencją połączenia doświadczenia fizycznego i cyfrowego jest czerpanie z tego, co najlepsze z obu światów, a ostatecznym celem jest zapewnienie klientom unikalnych, wysoce spersonalizowanych doświadczeń, które pozostawiają trwałe wrażenie – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Współpraca Żabki ze startupami
Sieć Żabka współpracuje ze start-upami, które tworzą innowacyjne rozwiązania dla handlu detalicznego. Koncentruje się na wsparciu organizacji projektujących nieszablonowe rozwiązania szczególnie w obszarach e-commerce, q-commerce i Direct to Consumer (D2C),
- Mamy zasoby i doświadczenie, dzięki którym młode organizacje mogą osiągnąć świetne efekty w krótszym czasie, zmniejszyć ryzyko niepowodzenia oraz uzyskać wsparcie w zakresie mentoringu i szkoleń - podkreśla sieć.
Venture Studio – wspiera innowatorów w poszukiwaniu nowych pomysłów biznesowych, w budowaniu relacji w społeczności startupowej oraz tworzeniu inicjatyw wpisujących się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Żabka.
Obecnie firma poszukuje startupów w obszarach:
- Commerce
- FoodTech
- Sustainable Development
- Retail automation
- Shops of the future
Dzięki analizie danych oraz rozwojowi sztucznej inteligencji Żabka:
- Minimalizuje czas obsługi klientów
- Ułatwia prowadzenie biznesu Franczyzobiorcom
- Stosuje wygodniejszą, spersonalizowaną i bardziej przyjazną komunikację oferty
- Dobiera asortyment sklepów
- Wybiera lokalizacje pod kolejne sklepy Żabka
- Doskonali logistykę
technologiczny Żabki w liczbach
- 6,5 mln dokumentów sprzedaży w SAP
- ok. 50 sklepów bezoobsługowych NANO
- 15% pracowników sieci pracuje nad innowacjami
- 240 TB jest przetwarzanych każdego dnia za pomocą SnowFlake
- blisko 8 mln pobrań aplikacji Żappka
- 18 mln podpisów cyfrowych
- Narzędzia cyfrowe dla ponad 7 tys. franczyzobiorców
(07.07.2022 za dlahandlu.pl)