Chr. Hansen Poland: Prozdrowotny styl życia, zainteresowanie dietetyką sprzyjają innowacjom

09.12.2017 -
– Rosnąca świadomość konsumentów na temat zależności pomiędzy dobrym stanem zdrowia a odżywianiem sprawia, że żywność funkcjonalna cieszy się coraz większym zainteresowaniem – mówi Monika Milej, dyrektor marketingu CEE w firmie Chr. Hansen Poland. – Zjawisku temu sprzyja także wzrost popularności medycyny wschodu, gdzie zwykło się przyjmować, że pożywienie powinno być lekarstwem.
– Do najpopularniejszej grupy produktów funkcjonalnych zaliczamy jogurty, soki i napoje owocowe multiwitaminowe. Prozdrowotny styl życia, zainteresowanie szeroko pojętą dietetyką, entuzjazm i poszukiwanie nowych produktów to nadzieja dla producentów na wprowadzenie innowacyjnych produktów na rynek. Idealnie wpisują się w ten trend fermentowane produkty mleczne, które naturalnie kojarzą się ze zdrowiem. Nazwy rozmaitych szczepów dobrych bakterii probiotycznych widać na półkach w chińskich i japońskich supermarketach – opowiada Monika Milej.
– Niezwykle atrakcyjne wizualnie opakowania oraz niestandardowe kampanie marketingowe napędzają rynek. Według szacunków naszej firmy 30% jogurtów na rynku chińskim to jogurty funkcjonalne. Nowy trend to zwiększanie deklarowanej na opakowaniu liczby żywych bakterii zawartych w produktach mlecznych. Osobiście czekam i kibicuję polskim firmom we wprowadzaniu tego rodzaju produktów na rynek, ich popularność w innych krajach potwierdza duży potencjał komercyjny. Nie obędzie się jednak bez inwestowania w kampanię informacyjną, która dzięki mediom społecznościowym wcale nie musi być kosztowna, ale z pewnością kreatywna i strategicznie zaplanowana – dodaje nasza rozmówczyni.
(09.12.2017 za Forum Mleczarskie Biznes, fot. Ch. Hansen)