Chr. Hansen tworzy produkty dedykowane dla polskiego mleczarstwa

20.04.2018 -
– Od wielu lat Chr. Hansen pracuje nad rozwiązaniami dedykowanymi poszczególnym grupom produktów spożywczych, takim jak: mięso, wino, ryby, dania gotowe. Rozwój nauki i wieloletnie doświadczenie specjalistów z firmy Chr. Hansen pozwoliły wytyczyć nowe standardy w dziedzinie mikrobiologicznej ochrony żywności – zwanej obecnie bioprotekcją. Jednakże to produkty mleczarskie są tradycyjnie w centrum zainteresowania naszej firmy – powiedział Marcin Kuprewicz, dyrektor działu mleczarskiego Chr. Hansen.
Zastrzega, że każdy region Europy posiada charakterystyczne dla siebie produkty mleczarskie, które często są nieznane poza jego granicami. Takim produktem jest między innymi twaróg. – Niezależnie do typu produktów, producenci i konsumenci oczekują najwyższej jakości i świetnego smaku. Konkurencja na rynku produktów mleczarskich jest ogromna. Z myślą o ochronie produktów mleczarskich Chr. Hansen stworzyła drugą generacje kultur ochronnych FreshQ® – mówi dyrektor działu mleczarskiego Chr. Hansen.
Zawiera on 9 nowych kultur, które skutecznie powstrzymują rozwój pleśni i drożdży w produktach fermentowanych, a jednocześnie nie wpływają na ich organoleptykę. Potrzeby rynku polskiego są jednak bardziej złożone. Po raz pierwszy więc opracowaliśmy kulturę dedykowaną twarogowi. FreshQ®Tvorog 1 wyjątkowo dobrze hamuje wzrost drożdży zapewniając świeżość i świetny smak do samego końca terminu przydatności. Próby w skali przemysłowej wypadły bardzo pomyślnie i twarogi zawierające nowe kultury są już obecne na półkach sklepowych.
– Osobiście cieszy mnie fakt, że globalna firma, jaką jest Chr. Hansen, poświęca tak wiele środków do stworzenia produktu przeznaczonego głównie na nasz polski rynek. Jestem przekonany, że ten trend będziemy kontynuować w przyszłości – mówi Marcin Kuprewicz.
(20.04.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)