Danone ma duże plany wobec Alpro

04.05.2017 -

Alpro stało się ważną marką w strategii Danone. Mleko roślinne ma duże możliwości rozwoju, także na nowych rynkach.

Produkty Alpro są dostępne w 54 krajach, w tym we wszystkich krajach europejskich. Danone ma w planach doprowadzenie marki do większej liczby rynków. – Jeśli nasza firma macierzysta chce uruchomić produkty pochodzenia roślinnego w danym kraju lub na kontynencie, pomożemy im stworzyć strategię, marketing i innowacje. Zdecydujemy, które produkty wejdą na rynek i jak zostaną przedstawione – zapowiedział w De Tijd Bernard Deryckere, prezes Alpro.

Alpro ma fabryki w Wevelgem, we Francji i Wielkiej Brytanii, ale w najbliższym czasie planuje też działać w Rosji. – Jeśli chcemy odnieść sukces na tym rynku, możemy skorzystać z lokalnej fabryki. Jeśli chcemy wprowadzić Alpro do Ameryki Południowej, rozsądne byłoby również tam produkować. Możemy zbudować nową fabrykę lub po prostu skorzystać z sieci Danone – tłumaczy Deryckere.

Jak mówi, ​​na obecnym rynku nadal istnieje duży potencjał wzrostowy dla mleka roślinnego. Produkty na bazie roślinnej to obecnie 4,2% europejskiego rynku mleczarskiego. – W Belgii osiągnęliśmy 8%, więc dlaczego nie powinniśmy być w stanie osiągnąć tego samego procentu w innych częściach Europy? – mówi Deryckere.

(04.05.2017 za portalspozywczy.pl/RetailDetail.eu)


Współpraca