E-commerce za 10 lat: Liniowa ścieżka zakupowa stanie się nieaktualna

09.08.2016 -
Jaki będzie handel e-commerce za 10 lat? Takie pytanie zadali sobie Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, wraz z Ovum, globalną firmą badawczą i doradczą w dziedzinie technologii. Ovum na zlecenie Criteo przeprowadził badanie, którego wnioski mogą okazać się bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych przez sprzedawców online.
Według badania Ovum, tradycyjna koncepcja uniwersalnej, liniowej ścieżki zakupowej, którą podąża każdy konsument, w 2026 roku stanie się nieaktualna. Rozpowszechnienie urządzeń takich jak smartfony, smartwatch’e, smart TV, komunikujące się samochody, inteligentne sprzęty domowe, beacony i inne technologie spowodują, że ścieżka zakupowa stanie się jeszcze bardziej złożona.
– Już teraz konsumenci mogą rozpocząć i zakończyć zakupy na platformie mobilnej, w sklepie lub online. Warunkiem sukcesu dla sprzedawców w 2026 roku będzie umiejętność podążania za klientem korzystającym z coraz większej liczby urządzeń i punktów kontaktu, ale również pomiar efektywności poszczególnych kanałów w generowaniu sprzedaży – twierdzą autorzy badania.
Podkreślają, że zasięg i szczegółowość danych o klientach znacząco wzrośnie przez najbliższe 10 lat. Coraz więcej cyfrowych usług, platform i urządzeń dostarczy bardziej szczegółowych informacji niż kiedykolwiek wcześniej.
– Te liczne, nowe źródła danych, w połączeniu z rosnącymi możliwościami przetwarzania danych pochodzących z wielu urządzeń, umożliwią wzbogacenie wiedzy o kliencie i przejście od powszechnego dzisiaj dwuwymiarowego spojrzenia, do podejścia uwzględniającego cały kontekst użytkownika – uważają autorzy badania.
Dodają, że jeszcze istotniejsze dla sprzedawców będzie zrozumienie, jak tę wielowymiarową informację o kliencie odnieść do punktów kontaktu w ścieżce zakupowej.
(09.08.2016 za portalspozywczy.pl)