Klienci oczekują, że sklep nie zawiedzie ich zaufania

28.08.2018 -

Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez platformę do obniżania rachunków MAM, Polacy oczekują od detalistów wysokiej jakości oferowanych produktów (82%), wysokiego standardu obsługi klienta (70%) oraz zaufania, którym mogą obdarzyć zarówno pracowników danego sklepu, jak i stojący za nimi brand (75%).

Respondenci badani przez platformę do obniżania rachunków MAM określili kilka głównych czynników, które wpłynęły na ich decyzję o zmianie sklepu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dla 32% pytanych powodem były złe doświadczenia z obsługą klienta, dla 29% niska jakość oferowanych produktów lub usług, a także zbyt mały wybór oferowanych artykułów. 18% badanych Polaków zmieniło natomiast sklep pod wpływem rekomendacji.

Jak zadeklarowali respondenci badania MAM, aż 65% zwraca uwagę, czy dane artykuły są produkowane w Polsce. Na lokalny patriotyzm w swojej komunikacji marketingowej zaczęły stawiać już np. dyskonty. Biedronka stworzyła kampanię „Wiemy, co dobre – wspieramy naszych”, w ramach której promowała polskich producentów żywności.

Z kolei połowa badanych przez platformę MAM Polaków zadeklarowała, że informacja o wspieraniu lub sponsorowaniu lokalnych inicjatyw bądź instytucji społecznych wpłynęłaby na ich decyzję o wyborze konkretnego sklepu. Można pokusić się więc o stwierdzenie, że dla konsumentów działalność CSR skupiona na konkretnej społeczności jest bardziej istotna niż wielkie strategie koncernów realizowane na rynku globalnym.

(28.08.2018 za dlahandlu.pl)


Współpraca