Kobiety spędzają na zakupach nawet 2 godziny, o pół godziny dłużej niż mężczyźni

10.10.2019 -
Kobiety najchętniej szukają na sklepowych półkach małych przyjemności i ciekawych produktów. Co więcej, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy GfK Polonia, kobiety podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym, spędzają na zakupach nawet 2 godziny. To o 30 minut dłużej niż w przypadku mężczyzn.
Firma Perfetti Van Melle informuje, powołując się na ów raport, że panie traktują zakupy nie tylko, jako okazję do uzupełnienia domowych zapasów, ale również, jako szansę na przyjrzenie się temu, co nowego oferuje im rynek. Aż 73% konsumentek chętnie sięga po nowości. Kobiety stanowią też silną grupę, jeśli chodzi o zakupy w strefie przykasowej – panie w wieku 18-35 lat to ponad 60% osób sięgających po produkty impulsowe.
Ciekawość tego, co pojawia się na półkach to tylko jeden z aspektów wpływających na wybór produktu. Dla konsumentów ważna jest także, szczególnie w kontekście słodyczy, chęć sprawienia sobie radości lub nagrodzenia się, np. po ciężkim dniu. Wśród czynników poprawiających humor, słodycze zajmują miejsce na podium, dzieląc je razem z odpoczynkiem w domu oraz uprawianiem sportu – to z kolei dane z kampanii „Słodka Równowaga”.
Natomiast z raportu „Women Power 2018” wynika, że kobiety chętniej sięgają po produkty zaprezentowane w miły dla oczu sposób. Niemal połowa pań deklaruje, że widok ładnych opakowań na półce sprawia im przyjemność, a co piąta kobieta przyznaje, że często decyduje się na kupno danego produktu tylko ze względu na jego wygląd.
(10.10.2019 za portalspozywczy.pl)