OSM Czarnków dostosowuje produkty do szkół

11.01.2016 -

– Rynek galanterii ma zastój z jednej strony, ale z drugiej ciągle wchodzą nowe produkty, często innowacyjne. Nasza spółdzielnia jest znana właśnie z galanterii, którą produkujemy już kilkanaście lat. W tej chwili wprowadziliśmy deser mleczno-czekoladowy Zuzia z czystą etykietą – powiedziała Zofia Just, wiceprezes OSM Czarnków.

Zaznacza, że całkowicie czysta etykieta oznacza, że w składzie jest tylko śmietanka, cukier, aromat i skrobia kukurydziana niemodyfikowana. – Jest to produkt całkowicie naturalny. Ten produkt nadaje się do szkół, zgodnie z najnowszym rozporządzeniem. Przyznam, że przepisy dotyczące sprzedaży żywności w szkołach są dla mnie trochę zbyt rygorystyczne, chociaż, z drugiej strony, w wielu przypadkach wystarczy wprowadzić lekkie poprawki do składu niektórych produktów, aby spełniały wymogi rozporządzenia – mówi Zofia Just

Dodaje, że szczególnie produkty mleczarskie mogą ponownie pojawić się w szkołach, bo mamy 10 gram tłuszczu w 100 gramach produktu, 10 g cukru w 100 gramach. – Ewentualnie można dyskutować w kwestii zawartości soli, gdyż rozporządzenie europejskie dopuszcza 3,5%, to czemu Polska dopuściła mniejsze wartości niż Unia Europejska? – pyta wiceprezes mleczarni z Czarnkowa.

– Gdyby ktoś z ministerstwa rozejrzał się po rynku, to zaobserwowałby, że praktycznie obecnie żaden serek, który jest w sprzedaży, nie ma poniżej 10% cukru, a to ze względu na to, że dzieci i tak będą szukały produktów słodkich. W mojej ocenie, wszelkie ewentualne zmiany należy wprowadzać stopniowo, powoli obniżając granice zawartości rożnych składników, tak aby konsumenci mogli się przyzwyczaić do nowych smaków, a producenci mogli płynnie zmieniać receptury – mówi Zofia Just.

Podkreśla, że mleczarnia pracuje nad zmianą technologii, ale takie gwałtowne zmiany są trudne. – Mamy jogurt, który nadaje się do szkół. Wkrótce wprowadzimy także kaszki manne, nadające się do sprzedaży na terenie szkół – powiedziała wiceprezes Just.

(11.01.2016 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca